יום שבת, 10 בספטמבר 2016

שלכם לשעה קלה

הפוסט הזה לא יוקדש לאמן מסויים (כמו בפוסטים הקודמים) אלא לתכנית רדיו, "שלכם לשעה קלה" שמה. במרכזה של כל תכנית של "שלכם לשעה קלה" עמד אמן, שביצע מערכונים, שירים וחיקויים, והזמין אמנים אורחים לתוכניתו. לרשותו של האמן עמדה תזמורת עם מיטב המנצחים: לאסלו רוט, זיקו גרציאני ומשה וילנסקי. מיטב הכותבים כתבו את המערכונים (דני רווה, יוסי בנאי, עדה בן נחום, חנוך לוין, דן בן אמוץ ועוד). את התכנית ערכו יוסף (פפו) אריה ודני רווה. יוסף אריה גם הפיק את התכנית.
התכנית הוקלטה באולם "בית המורה", בן סרוק 8 בתל אביב ושודרה בקול ישראל בין השנים 1968-1976. אחת לחודש ביום שבת, שודרה התכנית ברדיו, בתחילה בשעה 11 בבוקר, ולאחר מספר שנים עברה ל2 בצהריים.

מיטב האומנים הנחו את התכנית. בינהם עודד תאומי, גדי יגיל, יהורם גאון, שייקה אופיר, שרגא פרידמן, רבקה מיכאלי, יוסי בנאי, אילי גורליצקי, אריק לביא ושושיק שני, דליה פרידלנד, זהרירה חריפאי, גדעון זינגר, תיקי דיין, בומבה צור, אושיק לוי, מייק בורשטיין.

מיטב המערכונים שהפכו לנכס צאן ברזל ושודרו בתכניות המערכונים ברדיו נלקחו מ"שלכם לשעה קלה". מספיק להסתכל על חלק קטן מרשימת המערכונים הבאה כדי להבין את תרומתה הגדולה של התכנית לבידור הישראלי.
- המערכונים "הכרטיסנית" ו"אור ירוק" של תיקי דיין (כתב דני רווה), "נישואין כמוסד סגור" (זורבבל) של תיקי דיין ואורי זוהר (כתב יוסי בנאי), "אבו אל בנאת" ו"כיפה אדומה" של שייקה אופיר (כתב דני רווה).
- "מצבנו הבטחוני" (הוא מאוד מחבב אותי) של יהורם גאון ושייקה אופיר (כתב דני רווה).
- "חדשות העבר" (דוד וגולית) של יהורם גאון ויהורם ארבל (כתב דן בן אמוץ).
- "אוכל קדימה אוכל" של בומבה צור (נוסח עברי שאול ביבר), "אב ובנו" של בומבה צור ושייקה אופיר (כתב דני רווה).
- "איש צדיק היה" של שייקה אופיר ושרגא פרידמן (כתב דני רווה).
- "רבע עוף או בורקס" (כתב חנון לוין) ו"זהירות נהגת" (כתב ניסים אלוני) של יוסי בנאי ורבקה מיכאלי.
- "ז'אק ברל" של אושיק לוי ופופיק ארנון.
- "חברת המרימים" של גדי יגיל, נירה רבינוביץ ואריה פלדמן (כתב אפרים קישון), "התכנית כבקשתכם" ו"מודיעין 14" של גדי יגיל ורבקה מיכאלי.

את אות הפתיחה של התכנית ניתן לשמוע כאן.

מספר תוכניות הודפסו על גבי תקליטים.
התכנית השניה שעשה יהורם גאון ב1972 יצאה על גבי תקליט. התכנית הראשונה של בומבה צור מ1972 יצאה בתקליט (שהצליח בעיקר בזכות "אוכל קדימה אוכל"). תיקי דיין שעשתה 3 תוכניות (ב71, 73 ו75) הוציאה את תוכניתה ה2 (1973) על גבי תקליט. לגדי יגיל יצא תקליט מהתכנית הראשונה (1968, יגיל מצולם שהוא מחזיק בידיו שעון) וקטעים מהתכניות ה2 (1971) והשלישית (1973) יצאו בתקליט בשנת 1976 (בתקליט רואים את יגיל נתלה על שעון. בצד ימין מופיע כיתוב על רקע אדום). התכנית של שרגא פרידמן (משנת 1969) יצאה בתקליט רק בשנת 1975 (5 שנים אחרי פטירתו). התקליט של פרידמן נקרא גם "שרגא פה שרגא שם".
התקליט של מייק בורשטיין יצא בשנת 1981 (5 שנים אחרי שהתכנית ירדה מהאוויר). 

התכניות

לפני שנתחיל בסיקור התכניות חשוב לציין הערה חשובה:
בעבר העלינו לעמוד היוטיוב שלנו מספר תכניות של "שלכם לשעה קלה". ההקלטות האלה הושמעו בעבר ברדיו בתכנית "עוד חוזר הניגון" ברשת ג', שהנחה אברהם זיגמן. ההקלטות שהעלינו לקוחות מהתכנית של זיגמן (לפני שיצא לגמלאות). התכנית של זיגמן שודרה בימי רביעי בערב, בשעות 20:00-22:00. לפעמים השמיטו בתכנית קטעים כדי להתאים לזמן השידור של התכנית "עוד חוזר הניגון". לכן, יתכן כי חלק מההקלטות שהעלינו אינן מלאות, וחסרים בהם קטעים.

לאחרונה עושה רשות השידור תהליך מבורך של דיגיטציה. בתהליך הזה מומרים לפורמט דיגיטלי ומועלים לעמוד היוטיוב של רשות השידור תוכניות רבות ששודרו בעבר רק בערוץ הראשון וכעת הן זמינות לכל. הלוואי שתהליך כזה תעבור גם רשות השידור ונזכה שהתכניות המלאות של "שלכם לשעה קלה" יהיו זמינות במלואן גם הם לקהל המאזינים ברשת.  

ועכשיו לסקירת התכניות:

1) עודד תאומי (1968)
1) התכנית הראשונה - "שלכם לשעה קלה" עם עודד תאומי, הוקלטה ביום שלישי 26/11/1968 בשעה 23:00 באולם "בית המורה".

משתתפים: עודד תאומי, עודד קוטלר, ליה דוליצקיה, מרטין מוסקוביץ', שי אופיר, גדי יגיל, יהודה אפרוני, עמוס אטינגר, רביעית מפלסים, אריה לבנון.

במרכזה של התכנית הראשונה עמד עודד תאומי. נאמר לו כי הולכת להיות סדרה של תכניות "שלכם לשעה קלה". הפורמט של התכנית לא היה ידוע. מה שהיה ברור זה שישנו אמן שמוקדשת לו שעה שלמה על הבמה והוא יכול לעשות בה ככל העולה על רוחו. תאומי חשב לעצמו מה לעשות, והחליט לבנות מסגרת לתכנית והיא ביוגרפיה של עודד תאומי.
לצורך כך הזמין לתכנית אמנים ואנשים שהיו חשובים לו. למשל, תאומי הזמין את הגננת שלו, ליה דוליצקיה, וסיפר שאבא שלו היה האמרגן של אמא שלה (הִילְדַה דוליצקיה). אגב, גדי יגיל, שהנחה את התכנית השניה של "שלכם לשעה קלה", התבדח על העניין ואמר שהוא לא יכל להביא את הגננת כי יש לה ארבע הופעות בנס ציונה. אבל במקומה הזמין יגיל את הגנן שלו, בני אמדורסקי לשיר את "מה למדת בגן היום" (כאשר עם אמדורסקי שר גדי יגיל המחקה את חברו של בני אמדורסקי לצמד הדודאים, ישראל גוריון).
תאומי ביצע בתכנית שיר שנכתב על ידי ירון לונדון במיוחד עבור התכנית הזאת - "החיים היפים". מעט מאוד אנשים יודעים שהשיר נכתב במקור עבור התכנית של עודד תאומי, ורק לאחר מכן בוצע על ידי מוטי פליישר והפך לשלאגר ענק.
תאומי הזמין לתכניתו את החקיין של תאטרון "הבימה", יהודה אפרוני. כמו כן, הזמין תאומי לתכנית אמן שאהב מאוד, הבדרן שייקה אופיר. עם אופיר ביצעו השניים את המערכון "תאונה".



רשימת הקטעים בתכנית:

1) "דברי פתיחה" - עודד תאומי מדבר על התכנית ("נעשה מסיבה").
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

2) "20 ביוני 1937" - שיר שכתב אהוד מנור ולחן של סשה ארגוב, על יום הולדתו של עודד תאומי. עיבוד לאסלו רוט.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

3) "ישעיהו הגדול" (עם ליה דוליצקיה) - עודד תאומי הוא ישעיהו, ילד קטן בגן (בן 28). הגננת שלו (ליה דוליצקיה) מנסה להאכיל אותו ורוצה לשכנע אותו שעליו כבר לעזוב את הגן. הוא חושב שעם ותק כזה (23 שנה) צריך להיות אדיוט כדי לעזוב ולא לקבל פיצויים.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

4) תאומי מספר כי דוליצקיה היתה הגננת שלו. לאחר מכן השניים שרים את השיר "מאין באים הילדים לעולם". את השיר כתב שמואל רוזן והלחין אריה לבנון.
את "הגננת שלי" ניתן לשמוע כאן.
את השיר "מאין באים הילדים לעולם" ניתן לשמוע כאן.

5) עודד תאומי מזמין את עודד קוטלר, עמוס אטינגר, אריה לבנון, מרטין מוסקוביץ' והם מספרים חוויות מהתקופה בה היו בלהקת פיקוד המרכז. לאחר מכן הם מבצעים "מחרוזת שירי להקת פיקוד המרכז".
את הסיפורים על להקת פיקוד המרכז ניתן לשמוע כאן.
את המחרוזת ניתן לשמוע כאן.

6) עודד תאומי ועודד קוטלר מבצעים את מערכון "המגמגמים" - עודד תאומי (המגמגם) מספר לחברו, עודד קוטלר, שהוא בתזמורת מכבי אש. השניים משוחחים על עבודתו של קוטלר במכבי האש. בבחינות הקבלה בחנו אותו בארכיאולוגיה והיסטוריה, כי הציוד שלהם עתיק מאוד. הוא מנגן על כיסא (ההבדל בין גיטרה חשמלית וכיסא חשמלי הוא במתח). הוא קיבל את הג'וב בפרוטקציה. אם לא יקבלו אותו למקהלה הוא יהיה טלפוניסט בעירייה.
יש לציין כי תאומי לא האמין בהתחלה שהמערכון יצליח להצחיק את הקהל. בשלב מסוים כאשר הקהל צחק מאוד, ניתן לשמוע את תאומי מתלהב ואומר "שלאגר" (דקה וחצי מהפתיחה). 
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

7) מרטין מוסקוביץ מבצע קטע אינסטרומנטלי בשם "מעוף הדבורה".
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

8) עודד תאומי ושייקה אופיר - "תאונה" - המערכון מתחיל בתאונה בין רכבו של תאומי לרכבו של אופיר. כל אחד מהשניים מאשים את עצמו בתאונה. בסופו של המערכון משתכנע תאומי בכך שאופיר הוא אשם (אתה שכנעת אותי, אתה באמת מטומטם) ואז ממשיכים השניים לריב.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

9) "החיים היפים" - עודד תאומי מבצע את שירו של ירון לונדון (לימים בוצע על ידי מוטי פליישר והפך לשלאגר). את השיר ניתן לשמוע כאן.

10) גדי יגיל מבצע את "שמות" - קטע בו הוא מבצע הקראת שמות משפחה של אנשים. המנגינה של טום לרר (שביצע במקור שמות של מלחינים ומוסיקאים. באותו לחן ביצע מאוחר יותר אריק איינשטיין את "ואלה שמות" - שמות שחקני הכדורגל במונדיאל 1990).
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

11) עודד תאומי מודה לכל האורחים שהופיעו בתוכניתו. 
את קטע הסיום ניתן לשמוע כאן.

הערה: ברשימת הקטעים בתכנית חסר הקטע עם יהודה אפרוני. רשימת הקטעים מתבססת על שידור התכנית ב"עוד חוזר הניגון" של אברהם זיגמן. כנראה מחוסר זמן הושמט הקטע של יהודה אפרוני.

את התכנית של עודד תאומי ניתן לשמוע במלואה כאן.


2) גדי יגיל (1968)
2) תכנית שניה - "שלכם לשעה קלה" עם גדי יגיל, הוקלטה ביום ראשון 29/12/1968 בשעה 23:30 באולם "בית המורה".

משתתפים: גדי יגיל, יהורם גאון, שמואל סגל, בני אמדורסקי ושלישייתו, נירה רבינוביץ', אריק לביא, רבקה מיכאלי, אברהם מור, דבורה דותן, אריה פלדמן.

בתכנית מבצע גדי יגיל מערכונים ביחד עם אומנים אורחים. הוא מזמין את חבריו מלהקת פיקוד הצפון, נירה רבינוביץ' ואריה פלדמן (פפה) וביחד הם מבצעים את המערכון "חברת המרימים". אחר כך מבצע יגיל מערכון על הרדיו "האיש שאכל יותר מדי". מהרדיו עובר יגיל לטלוויזיה ומבצע מערכון עם אברהם מור "טלוויזיה". את דבורה דותן הוא מזמין לביצוע השיר "בנק הלבבות". אחר כך מבצע עם בני אמדורסקי את השיר "מה למדת בגן היום" (כאשר גדי יגיל מחקה את ישראל גוריון). עם רבקה מיכאלי מבצע יגיל את מערכון "בגידה" (על הבגידות בלונדון) ואת הקטע "תכנית כבקשתכם". יגיל מבצע לבדו את "שיר עבודה". יגיל מזמין את שמוליק סגל (שהיה שכן שלו בחיפה) ומבצעים יחדיו את המערכון "בניין ההסתדרות נהרס" (כאשר יגיל מחקה את שמואל רודנסקי). אחר כך מבצע יגיל שלישיית חיקויים: ניקולה פאונה (בשיר "בלה בלה בלה"), אבי טולדנו (בשיר "זוהי יפו") וג'רי לואיס. לאחר מכן מזמין יגיל את האיש שיהיה "שלכם לשעה קלה" בתכנית הבאה, יהורם גאון לביצוע השיר "לילה של פריחות". לסיום מבצע יגיל את "מנצח התזמורת".
חלק מהקטעים הופיעו על תקליט שהנציח את התכנית הזאת.

על התכנית של יגיל (68) נרחיב בהמשך.

את התכנית של גדי יגיל ניתן לשמוע במלואה כאן.

3) יהורם גאון (1969)
3) תכנית שלישית - "שלכם לשעה קלה" עם יהורם גאון.  אין לנו את התאריך המדויק של התכנית. כנראה בינואר/פברואר 1969 (כיוון והתכנית ה2 של גדי יגיל הוקלטה ב29/12/1968 והתכנית הרביעית עם שייקה אופיר הוקלטה ב9/3/1969). 

משתתפים: יהורם גאון, יוסי בנאי, יהורם גאון, שרגא פרידמן, שלישיית התאומים (חנן גולדבלט, אושיק לוי ופופיק ארנון), שייקה אופיר.

יהורם גאון החליט שתכניתו תעסוק בתאטרון. אחרי שיר הפתיחה ("ערב טוב") הוא מזמין את יוסי בנאי למערכון "חור במסך" (שחקני תיאטרון הצופים בקהל דרך חור). לאחר מכן מבצע גאון את השירים "קשה להיות זמר" ו"הימים האלה". גאון מזמין את קריין יומן חדשות העבר, יהורם ארבל, לביצוע משותף של המערכון "חדשות העבר" על מלחמת דוד וגולית. גאון מבצע את השיר "טנגו מזוכיסטי", ולאחר מכן מזמין את שרגא פרידמן לביצוע המערכון "עצות לשחקן". את שייקה אופיר, שינחה את התכנית הבאה (ה4) של "שלכם לשעה קלה" הוא מזמין למערכון משותף "פליקס ומר פייגנבאום". גאון מבצע שיר המוקדש לתזמורת ומסיים בשיר תודה לכל האורחים בתכנית (עם מנגינה של השיר "יש כבוד").
על התוכנית הזאת נרחיב בהמשך.

את התכנית של יהורם גאון ניתן לשמוע במלואה כאן.


4) שייקה אופיר (1969)
4) תכנית רביעית - "שלכם לשעה קלה" עם שייקה אופיר. הוקלטה ביום ראשון 9/3/1969 בשעה 23:30 באולם "בית המורה".

משתתפים: שייקה אופיר, מקהלת צדיקוב, יעקב בן הרצל, הפרברים, שרגא פרידמן.

את התכנית פותח אופיר ב"לאן הערב" ומציג בליל מערכונים מהצגות שהועלו בעבר. לאחר מכן מבצע את "פנטומימה למאזינים", קטע פנטומימה על הנשר. עם מקהלת צדיקוב הוא מבצע את השיר "מקהלה עליזה". עם יעקב בן הרצל הוא מבצע "ראיון עם עולה חדש". שייקה מציג את אנשי התזמורת בקטע "הקונצרט לבני הנעורים" ולאחר מכן מבצע את המערכון "כיפה אדומה", בו הוא מספר את סיפור הילדים של כיפה אדומה כאשר הוא מערבב לתוך הסיפור עוד מספר סיפורי ילדות נוספים. הקטע הפך במרוצת השנים לנכס צאן ברזל. לאחר מכן מזמין את הפרברים (בהרכבם הראשון: ניסים מנחם ויוסי חורי) ושייקה מגלם את "האמרגן" המשווק את הלהקה ששרה את "ערב של שושנים". לאחר מכן מבצעים הפרברים את "יש לי אהבה". שרגא פרידמן מבצע קטע של איציק מאנגר, "אדם וחווה". אופיר מבצע את המערכון "חדשות בסגנון אישי" ואת השיר "לא נחזיר אף שעל" (ארץ ישראל השלמה..). בקטע הסיום "שלכם ממגרש הספורט" מתאר ככתב ספורט על המשחק שהתקיים ללא תוצאות באצטדיון בית החייל בתל אביב.

פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על שייקה אופיר - "שייקה אופיר לשעה קלה" (כאן).
את התכנית ניתן לשמוע כאן.


5) שרגא פרידמן (1969)
5) תכנית חמישית - "שלכם לשעה קלה" עם שרגא פרידמן. הוקלטה ביום ראשון 13/4/1969 בשעה 23:30 באולם "בית המורה".

משתתפים: שרגא פרידמן, נועם שריף, חוה אלברשטיין, גדי יגיל, רבקה מיכאלי, שמואל סגל.

קטעים מהתכנית יצאו על גבי תקליט "שלכם לשעה קלה" שנקרא גם "שרגא פה שרגא שם". למרות שהתכנית הוקלטה בשנת 1969, התקליט יצא בשנת 1975 (5 שנים לאחר מותו של שרגא פרידמן). התקליט יצא בחברת הד ארצי, מספר סידורי BAN 14489.

רשימת הקטעים בתקליט:

צד א:
1) "האף" (כתב דן אלמגור). את הקטע ניתן לשמוע כאן.

2) "מלאך המוות בחופשה" (מקאמה של דן אלמגור ונועם שריף). את הקטע ניתן לשמוע כאן.

3) "אני אדם רגיל" (שיר מתוך "גבירתי הנאווה"). את הקטע ניתן לשמוע כאן.

צד ב:
1) "וורשה" (קטע של דן אלמגור ומאיר נוי)

2) "איש צדיק היה" ("בית המשפט") - מערכון בהשתתפות שייקה אופיר וגדי יגיל.  אופיר הוא זאב וולף, שנאשם שנכנס עם מיכאל שטיינר לבנק לאומי, שדדו את הבנק ורוקנו את הכספת. וולף מספר לשופט (שרגא פרידמן) את כל מה שאירע, למרות שבסוף מתברר שהשוטרים ברשלנותם עזרו לשני השודדים להבריח את הכסף הגנוב.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.
 
3) "הגוי היהודי" (קטע של עמוס אטינגר)

את התקליט ניתן לשמוע כאן.

(*) "כנרים על הגג" - בתכנית של שרגא פרידמן התארח גדי יגיל.
יגיל ביצע חיקוי של כל המבצעים של "כנר על הגג". מדובר בחיקויים של חיים טופול (כנר על הגג בלונדון), שמואל רודנסקי (כנר על הגג בהמבורג), בומבה צור (באלהמברה), יוסף ידין (וינה) ויעקב בודו (אותו שולח גדי יגיל לטוקיו).
ההצלחה של הקטע גרמה ליגיל לבצע אותו בטלוויזיה בתכנית "הערב עם גדי יגיל" (1972). בתכנית הטלוויזיה הושמט החיקוי של יוסף ידין.
את הקטע המלא משנת 1969 (שלא מופיע בתקליט של שרגא פרידמן) ניתן לשמוע כאן.


6) רבקה מיכאלי (1969)
6) תכנית שישית - "שלכם לשעה קלה" עם רבקה מיכאלי. אין לנו את התאריך המדוייק.

משתתפים: רבקה מיכאלי, צמד דרום, אברהם מור, אבנר חזקיהו, נעמי שמר, יוסי בנאי, דן בן אמוץ.


רבקה מיכאלי פותחת בשיר הפתיחה "תכנית כבקשתך" (נקרא גם "בוקר טוב וערב טוב"). לאחר מכן מבצעת את השיר "אל הציפורה". עם צמד דרום מבצעת מיכאלי מחרוזת מ"פסטיבל הזמר". לאחר מכן מבצעת מיכאלי מערכון עם עם אברהם מור ואבנר חזקיהו, "ביקור בגן החיות", רבקה מיכאלי לוקחת את בנה אלכסנדר (אברהם מור) לגן החיות. מעשיו של אלכנסדר השובב מחייבים את מנהל גן החיות, מר באנץ (אבנר חזקיהו) להתערב. מיכאלי מספרת על לידה בזמן המצור ומזמינה את נעמי שמר לביצוע השיר "בהאחזות הנחל בסיני". לאחר מכן מזמינה מיכאלי את יוסי בנאי לבצע את המערכון הקלאסי "זהירות נהגת", בה סילבי (רבקה מיכאלי) מנסה להסתיר מבעלה גרשון (יוסי בנאי) שעשתה תאונה ונכנסה עם המכונית במספר חנויות. עם דן בן אמוץ מבצעת מיכאלי את המערכון "התכנית לעקר הבית" בה מראיין דן בן אמוץ את דורית שמרטף. רבקה מיכאלי מבצעת את השיר "בים בם בום" (שני חברים הלכו בדרך..) ואת "פזמון סיום".

פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על יוסי בנאי ורבקה מיכאלי - "ביחד ולחוד" (כאן).
את התכנית ניתן לשמוע כאן.


7) חנה מרון (1969)
7) תכנית שביעית - "שלכם לשעה קלה" עם חנה מרון. הוקלט באוגוסט 1969.

משתתפים: חנה מרון, גדי יגיל, נועם שריף, אריק איינשטייין, אילי גורליצקי.

אין לנו פרטים אודות התכנית הזאת של חנה מרון, אך ניתן לקרוא כתבה מעיתון מעריב (21/8/1969) על ההכנות שלה לתכנית. ניתן לקרוא את הכתבה כאן: חלק 1, חלק 2, חלק 3, חלק 4.


8) אילי גורליצקי (1969)
8) תכנית שמינית - "שלכם לשעה קלה" עם אילי גורליצקי. הוקלטה ביום רביעי 22/10/1969 בשעה 24:00 באולם "בית המורה". התכנית שודרה בקול ישראל ביום שלישי 18/11/1969 בשעה 9:00 בבוקר.

משתתפים: אילי גורליצקי, רבקה רז, יונה עטרי, יוסי בנאי, שושנה שני, זהרירה חריפאי. 

בתכנית מבצע גורליצקי מספר שירים כמו "האהבה עוורת היא", "לא יוצא לי", "לאן את הגעת", "מדוע הזברה לובשת פיז'מה".
אילי מזמין את יונה עטרי, איתו היא כיכבה בהצגה "שוק המציאות" (1965). השניים לקחו שיר מתוך ההצגה שנקרא "לימון וצלחת" (את הגרסה המקורית ניתן לשמוע כאן) וביצעו לשיר גרסה חדשה עם מילים חדשות, כך שלימון וצלחת הפכו ל"סבון ומקלחת".
גורליצקי מזמין את יוסי בנאי, שהעלו יחדיו את תכנית הבידור "חכמים בלילה" (1968) (פוסט על "חכמים בלילה" ניתן לקרוא כאן). השניים מבצעים את המערכון "הצילו על הים (המציל)".

רשימת הקטעים בתכנית:

1) שיר הפתיחה - "נשים (צרה שאי אפשר בלעדיהן)". כתבו עמוס אטינגר ומרטין מוסקוביץ'.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

2) "אדון צפרדע המסכן" - שיר שכתב דן אלמגור ללחן של מרטין מוסקוביץ'.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

3) אילי גורליצקי ויונה עטרי מבצעים גרסה חדשה לשיר "לימון וצלחת" שנקרא "סבון ומקלחת".
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

4) אילי גורליצקי ושושיק שני - "מראה מעל הגשר" - אילי מבקש משושיק שלא תקפוץ מהגשר. שושיק רוצה לקפוץ מהגשר בגלל גברים. היא קפצה מספר פעמים מגשרים בעבר. אילי רוצה לשכנע אותה שלא תקפוץ, וכיוון שגברים גורמים לה עצב, ובגללם היא קופצת מגשרים, הוא נאלץ לומר לו שהוא בעצם לא גבר. היא אומרת לו שהוא החזיר לה את האמון באדם, וכיוון שהוא הציל אותה היא שלו לנצח. כשהוא שומע את זה הוא מחליט בעצמו לקפוץ.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

5) "לאן את הגעת" - שירו של פיטר סרסטדט. תרגמה לעברית עדה בן נחום, עיבוד מוסיקלי של לאסלו רוט.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

6) "האהבה עוורת היא" - שיר. מילים: דן אלמגור (ע"פ סיפור קצר של ג'יימס ת'רבר), לחן של יעקב הולנדר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

7) רבקה רז - "מפרש בודד". שיר. מילים: עמוס אטינגר, לחן: משה וילנסקי.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

8) אילי גורליצקי מציג את התזמורת, ולאחר מכן מבצע את שירו של אבי קורן "לא יוצא לי".
את השיר ניתן לשמוע כאן.

9) אילי גורליצקי ויוסי בנאי מבצעים את המערכון "הצילו על הים (המציל)" - גורליצקי פונה אל המציל (יוסי בנאי) ומבקש ממנו שיציל את אשתו הטובעת, רות פלורידה ("מאמריקה?" "לא. מג'בלייה").
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

10) "הביקורת" - שיר שכתב עמוס אטינגר ללחן של יוחנן זראי.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

ברשימת הקטעים חסר הקטע של זהרירה חריפאי. רשימת הקטעים מתבססת על שידור התכנית ב"עוד חוזר הניגון" של אברהם זיגמן. השידור נקטע באמצע השיר "הביקורת".

את התכנית של אילי גורליצקי ניתן לשמוע במלואה כאן.


*) ביום שבת 20/12/1969 בשעה 11:00 בבוקר שודרה התכנית עם יהורם גאון. (כנראה שידור של התכנית ה3 מתחילת שנת 1969).

9) יוסי בנאי (1970)
*) "שלכם לשעה קלה" עם יוסי בנאי הוקלטה ביום שני 5/1/1970. התכנית שודרה ברדיו ביום שלישי 13/1/1970 בשעה 9:00 בבוקר, ושודרה בשידור נוסף ביום שלישי 10/2/1970 בשעה 9:00.

משתתפים: יוסי בנאי, אבנר חזקיהו, גדי יגיל, רבקה מיכאלי, חווה אלברשטיין.

יוסי בנאי מבצע את שיר הפתיחה "לשעה קלה" ואחריו מונולוג על "כבוד השחקן", והשיר "היפנית שלי". בנאי מזמין את רבקה מיכאלי לביצוע המערכון "המברק" - יוסי בנאי מחליט לשלוח מברק לאהובתו שנמצאת רחוק ממנו. רבקה מיכאלי כותבת את המברק עם כל מה שלא צריך. לאחר מכן אומר בנאי כי הוא "קצת רעב" ויוצא לאכול סנדוויץ. במקומו נכנס גדי יגיל המחקה את יוסי בנאי. חוה אלברשטיין מבצעת את "היי רות" (תרגום עברי לשירם של הביטלס, Hey Jude). בנאי מספר "סיפורי במה" ומבצע לראשונה את השיר "פרצוף של צועני". לאחר מכן מבצע בנאי קטע על בחור שאהב מאוד "ג'אז". יוסי בנאי מבצע עם רבקה מיכאלי את המערכון "במסדרון בית המשפט" על העורך דין, גוגו (יוסי בנאי) שמדריך את הלקוחה שלו, פרחייה (רבקה מיכאלי) איך להתנהג בבית המשפט. בנאי מבצע את "שיר הרועה" ואת שיר הסיום "אני רץ".

פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על יוסי בנאי ורבקה מיכאלי - "ביחד ולחוד" (כאן).
את התכנית ניתן לשמוע כאן.


אריק לביא ושושיק שני (1970)
*) "שלכם לשעה קלה" עם אריק לביא ושושיק שני שודרה ביום שבת 23/5/1970 בשעה 11 בבוקר.

משתתפים: אריק לביא, שושיק שני, יפה ירקוני, אריק איינשטיין, הצ'רצ'ילים.

רשימת הקטעים בתכנית:

1) "שני שחקנים" - שיר הפתיחה של אריק לביא ושושיק שני.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

2) אריק לביא - "רק לי לעצמי" - שיר שכתבו הולנדר ורימונה די-נור.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

3) שושיק שני - "שיחת טלפון של מיסטר סיגל" - שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

4) אריק לביא ושושיק שני - "הגירושין". מערכון של עמוס קינן. אריק לביא ושושיק שני הם זוג גרושים. שושיק מתלוננת על כך שהם היו נשואים הוא לא היה מתייחס אליה והיו רבים כל היום. כעת כששניהם גרושים, היחסים בינהם נפלאים והוא מתייחס אליה יפה.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

5) יפה ירקוני - "איה הגן". שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

6) אריק לביא - "זה מצחיק" - שיר. מילים יוסי בכר, לחן מרטין מוסקוביץ'.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

7) שושיק שני - "מה שאשתי באמת רוצה" - שיר. כתבה דפנה אילת.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

8) אריק לביא - "שיר של סתיו" - שיר. מאת עמוס קינן ויוחנן זראי.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

9) אריק לביא - "למה לא אמרת לי" - שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

10) אריק איינשטיין והצ'רצ'ילים - "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר" - שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

11) אריק לביא - "ניקולאי איבנוביץ לובצ'בסקי הגדול" - ניקולאי המתמטיקאי מצא נוסחת פלאים, שיום למחרת נגלתה בכל אירופה. פלגיאט.
12) אריק לביא - "אני כל כך רוצה" - שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.
13) אריק לביא ושושיק שני - "שני שחקנים" - שיר הסיום.

*) ביום שבת 6/6/1970 בשעה 11:00 בבוקר שודרה התכנית עם רבקה מיכאלי. (כנראה שידור של התכנית ה6 משנת 1969).


דליה פרידלנד (1970)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם דליה פרידלנד שודרה בגל הקל ביום שבת 15/8/1970 בשעה 11 בבוקר ובשידור חוזר ביום ראשון 23/8/1970 בשעה 22:00.

משתתפים: דליה פרידלנד, רבקה מיכאלי, אילנה רובינא, מישא אשרוב, צמד דרום וגדי יגיל.

רשימת הקטעים בתכנית:

1) "שיר הפתיחה" - מאת דוד קריבושי ועמוס אטינגר, עיבוד: לאסלו רוט. את השיר ניתן לשמוע כאן.

2) "בנות הבימה" - שיר בביצוע דליה פרידלנד ואילנה רובינא. כתב דן אלמגור, לחן משה וילנסקי. את השיר ניתן לשמוע כאן.

3) "המתבגרת" - שיר שכתבו עדה בן נחום ויוחנן זראי. את השיר ניתן לשמוע כאן.

4) צמד דרום - "ילדות טובות" - שיר שכתבו יונתן גפן וקובי אשרת. את השיר ניתן לשמוע כאן.

5) דליה פרידלנד ומיכה אשרוב - "מי מפחד מוולף" - תסכית מוסיקלי חינוכי שכתב אמנון ז'קו, והלחין לאסלו רוט. טרגדיה חינוכית בהשתתפות מיכה אשרוב (בתפקיד וולף).
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

6) צמד דרום - "מה יש לך קזנובה" - שיר. את השיר ניתן לשמוע כאן.

7) "יחסים מושלמים" - שיר. את השיר ניתן לשמוע כאן.

8) רבקה מיכאלי - "איך להכניס את הבעל להריון" - שיר שכתבו דוד אבידן ושמעון כהן. את השיר ניתן לשמוע כאן.

9) "ראיון עם ילד בתאטרון" (נקרא גם "ששת") (מערכון של דליה פרידלנד וגדי יגיל) - דליה פרידלנד מראיינת את הילד ששת (גדי יגיל) על ההצגה "נאנסתי בטרנטלה" שבו משחקים הוריו. המערכון ניתן להאזנה כאן.

10) גדי יגיל - "שחקנים מברכים שחקניות" - לזוג שחקנים נולדה בת. מספר שחקנים באים לברך אותם. גדי יגיל מחקה את השחקנים: גדעון זינגר, יענקלה בן סירא, שמעון בר, יוסי בנאי ("נולדה גדולה. עם שפם. אה, זה האמא? איפה הדלת?.."), ניסן נתיב, שמוליק סגל, יעקב בודו ("כמה ילדות נולדו? אחת? חבל. אם היו נולדות שתיים היה לי קטע חדש. שתיים, שתיים..").
המערכון מופיע בתקליטו של גדי יגיל, "שלכם לשעה קלה" שיצא בשנת 1976 (התקליט עם העטיפה האדומה, והתמונה של יגיל נתלה על מגדל השעון).
ניתן לשמוע את המערכון כאן.

את התכנית "שלכם לשעה קלה" עם דליה פרידלנד (1970) ניתן לשמוע כאן.


*) ביום שבת 7/11/1970 בשעה 11:00 בבוקר שודרה התכנית עם אילי גורליצקי. (כנראה שידור של התכנית ה8 משנת 1969).


זהרירה חריפאי (1970)
*) "שלכם לשעה קלה" עם זהרירה חריפאי שודרה ביום שבת 5/12/1970 בשעה 11 בבוקר, ובשידור נוסף ביום ראשון 13/12/1970 בשעה 10 בבוקר.

משתתפים: זהרירה חריפאי, שושיק שני, אריק לביא, דני גוטפריד, רימונה פרנסיס ויהודה אפרוני.

רשימת הקטעים בתכנית:

1) "שומרי משקל" - מונולוג על משקל, דיאטה ושיטות הרזייה. כתב דן אלמגור, ליווי מוסיקלי: לסלו רוט.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

2) "רחובות תל אביב" - אחת הטענות נגד עיריית תל אביב היא שאין מספיק מפות של הרחובות בעיר. התיירים לא מוצאים כתובות. השיר מתאר מדריך על רחובות תל אביב, ולאן שלא יילך התייר הוא יגיע לים.
כתב: יעקב שבתאי, לחן: סשה ארגוב, עיבוד: לסלו רוט.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

3) "הפרוצה החלוצה" - ברחובות חשוכים בעיר, עומדות בחורות בלילה ועוצרות מכוניות. שיר על הפרוצה החלוצה. כתב: חיים חפר, לחן: סשה ארגוב, עיבוד: לסלו רוט.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.


4) "שידוכים" (עם יהודה אפרוני) - במסעדת הברווזים, הגברת צפדינה במבינה ויוחנן דובז'ה (יהודה אפרוני) נפגשים לדייט. הם אמנם לא מקבלים את מה שדרשו מקלמפרר השדכן, אבל מתחילים להסתדר זה עם זה.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.


5) "הבלדה על שרה אהרונסון" - שיר. כתב: יעקב שבתאי, לחן: יוחנן זראי.
את השיר ניתן לשמוע כאן.


6) "סוראבאיה ג'וני" - דן אלמגור תירגם שיר של ברכט, עיבד לסלו רוט.
את השיר ניתן לשמוע כאן.


7) "המחזרת ואם המחוזר" (עם רימונה פרנסיס) - אמא מספרת על החיזורים לבנה.
את השיר ניתן לשמוע כאן.


8) אריק לביא - "יידיש" - שיר ביידיש על אב שלפני שיוצא למלחמה מבקש מאשתו שישמור על בנם, ואם לא יחזור מבקש שתלמד את הבן לומר קדיש.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

9) "הלוויה שלי" - שיר על הלוויה של אברהם קופלמן, ממייסדי פתח תקווה. כתבו: יהורם טהרלב ומתי כספי, עיבוד: לסלו רוט.
את השיר ניתן לשמוע כאן

10) "קטע סיום" - זהרירה חריפאי מודה למשתתפים בתכנית.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.



שייקה אופיר (1971)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם שייקה אופיר הוקלטה ביום ראשון 17/1/1971. התכנית שודרה ברדיו בינואר 1971 ושודרה בשידור נוסף ביום ראשון 7/2/1971 בשעה 10 בבוקר.

משתתפים: שייקה אופיר, שלישיית לא אכפת להם, יהורם גאון ועודד תאומי.

שייקה אופיר פותח את התכנית בסגנונות קאלסיים. לאחר מבצע מבצע שיר שנכתב על ידי נעמי שמר במיוחד לתכנית "החטא השביעי". שלישיית לא אכפת להם (מתי כספי, גדי אורון ויעקב נוי) מבצעים את השירים "מרקו פולו" ו"לו". לאחר מכן מבצע אופיר את המערכון הקלאסי מההצגה שלו "ימים טובים" (69) - "אבו אל בנאת". שייקה אופיר מזמין את יהורם גאון והשניים מבצעים את "בחור צנוע", בו גאון מתפאר על דברים רבים שעשה ולא שוכח לציין כי הוא בחור צנוע. יהורם גאון מבצע את השיר "השר משה מונטיפיורי". שייקה אופיר ועודד תאומי מבצעים את המערכון "קטעי הומור" (הנקרא גם "בדיחות אנגליות"). אופיר מסיים את התכנית בהצגת המשתתפים בתכנית תוך כדי גילום דמותו של זלמן - "זלמן וחברי המפלגה".

פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על שייקה אופיר - "שייקה אופיר לשעה קלה" (כאן).

את התוכנית ניתן לשמוע כאן.



רבקה מיכאלי (1971)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם רבקה מיכאלי הוקלטה ב17/3/1971. התכנית שודרה ברדיו ביום ראשון 4/4/1971 בשעה 10 בבוקר.

משתתפים: רבקה מיכאלי, שלישיית לא אכפת להם, יוסי בנאי, דורית ראובני, דורי בן זאב.

רבקה מיכאלי מבצעת את שיר הפתיחה "דקה ועוד דקה". עם שלישית לא אכפת להם היא מבצעת את "מחרוזת שירי שנות ה50". לאחר מכן היא מבצעת שיר שכתב לה דן אלמגור - "ניסים ונפלאות". עם יוסי בנאי היא מבצעת את המערכון הידוע "רבע עוף או בורקס". לאחר מכן מבצעת דורית ראובני את השירים "קרעי חלום" ו"שיר עם בוליבאני". לאחר מכן מבצע דורי בן זאב את המערכון "קטעים מתוך התעריפון".

פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על יוסי בנאי ורבקה מיכאלי - "ביחד ולחוד" (כאן).
את התכנית ניתן לשמוע כאן.


*) ביום שבת 22/5/1971 בשעה 11:00 בבוקר שודרה התכנית עם זהרירה חריפאי. (כנראה שידור של התכנית משנת 1970).


גדעון זינגר (1971)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם גדעון זינגר שודרה ביום שבת 17/7/1971 בשעה 11 בבוקר.

משתתפים: גדעון זינגר, חנן גולדבלט, מירי אלוני, ראובן שפר, יעקב בן סירא.

רשימת הקטעים בתכנית:

1) "מונולוג חיי (מי אני)" - קטע הפתיחה של גדעון זינגר מספר שביום שבו נולד החליפו אותו עם עוד תינוק. כיוון ששמע שיש תוכנית עם גדעון זינגר לא ידע אם הוא צריך לבוא או האדם השני. את המונולוג כתב שאול ביבר.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

2) "איש למאנשה" - שיר מתוך מחזה הזמר.
את הביצוע לשיר ניתן לשמוע כאן.

3) "על איש גבוה" - שיר. את המילים כתב דידי מנוסי, ללחן של מל קלר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

4) "בשורה רעה" (מערכון עם חנן גולדבלט) - ליכט (חנן גולדבלט) מספר למר טאובה (גדעון זינגר) שאשתו מתה. טאובה מגיב באדישות, ומי שבוכה זה מר ליכט. ליכט מספר שהוא מצא את האישה בתעלה, והיא נמצאת אצלו במכונית. אך מר טאובה לא רוצה לקחת את אשתו ומציע לליכט שייקח אותה ("אתה מצאת קודם"). את המערכון כתב חנוך לוין.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

5) "מחכה לה" - שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

6) מירי אלוני - "מר ק'" - שיר. מילים: אלי מוהר, לחן: קובי אשרת, עיבוד: אלברט פיאמנטה.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

7) גדעון זינגר מזמין את חבריו ל"רביעיית מועדון התאטרון": ראובן שפר, יעקב בן סירא וגם את חנן גולדבלט. הם מבצעים את שירו של חיים חפר - "גבריאל".
את השיר ניתן לשמוע כאן.

8) "רביעיית מועדון התאטרון" מבצעת שיר נוסף - "מטולה".
את השיר ניתן לשמוע כאן.

9) "המבקר" שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

*) קטע הסיום "תודה רבה" - גדעון זינגר מודה לאורחיו.
את השיר ניתן לשמוע כאן.


את התכנית "שלכם לשעה קלה" עם גדעון זינגר (1971) ניתן לשמוע כאן.


תיקי דיין (1971)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם תיקי דיין הוקלטה ב5/9/1971. התכנית שודרה ברדיו ביום ראשון 14/11/1971.

תיקי דיין מבצעת מספר שירים בתכנית: "ציפור על תיל", "שתי אפשרויות", "שוש אלטע זאך", ואת המערכון "הכרטיסנית". עם דורי בן זאב היא מבצעת את "סרגיו הקוסם". לקראת סיום התכנית היא מבצעת "מחרוזת מיטב משיריי": חיקוי של פריד אל אטרש, שיר נשמה (השיר "עופרה" הופך ל"חמצן"), ו"החרוז הישראלי" - תיקי משנה את החרוזים בשיר "יש לי אהוב בסיירת חרוב". שיר הסיום בתכנית נקרא "עוד תשמעו ממני".

פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על תיקי דיין - "לשעה קלה" (כאן).
את התכנית (בחלקה האחרון) ניתן לשמוע כאן.


גדי יגיל (1971)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם גדי יגיל (ה2 שלו) הוקלטה ב12/12/1971. התכנית שודרה ברדיו בשידור ראשון ביום שבת 1/1/1972 בשעה 11 בבוקר, ובשידור נוסף ביום ראשון 9/1/1972 בשעה 22:00.
התכנית שודרה בשידורים חוזרים ביום שבת 19/8/1972 בשעה 11 בבוקר וביום ראשון ב27/8/1972 בשעה 10 בבוקר.

משתתפים: גדי יגיל, רבקה מיכאלי, יוסי בנאי.


גדי יגיל מבצע את  שיר הפתיחה "כשהייתי קטן". יגיל מזמין את רבקה מיכאלי לביצוע השיר "הניסית זאת", ומערכון משותף "מודיעין 14". יגיל מבצע את השיר "נפתלי". יגיל רצה לחקות את יוסי בנאי, אך כיוון שהאורגינל עולה על החיקוי הוא הזמין אותו למערכון משותף, "בוטיק לשידוכים". יגיל מבצע את השיר "הרקדן" ואת המערכון "המלצר". יגיל מבצע את השיר על הכדורגל הישראלי - "משחקי הליגה". לאחר מכן מבצע חיקויים של צביקה פיק ופופאי המלח. יגיל מבצע את השיר "ידידות ידידות".


על התכנית של הזאת של יגיל (71) עוד נרחיב בהמשך.


יוסי בנאי (1972)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם יוסי בנאי (ה2 שלו) הוקלטה ב28/12/1971. התכנית שודרה ברדיו ביום שבת 4/3/1972 בשעה 11 בבוקר, וכעבור שבוע בשידור נוסף ב11/3/1972 בשעה 11 בבוקר גם כן.

משתתפים: יוסי בנאי, רבקה מיכאלי, יוסי פולאק, הדודאים, אילנה רובינא, תיקי דיין, אושיק לוי, ומרדכי פופיק ארנון.

יוסי בנאי מבצע את השירים:  "הבן אדם", "אגתה", "המלך הגולה", "זה רק השטן", "הורסת השבתות". את אילנה רובינא הוא מזמין לביצוע משותף של השיר "הגבירה בחום". בנאי מבצע את השיר "בזמן שהיינו צעירים". כנראה שגם השירים "ליזה ליזה" ו"דון קישוט" (ביצוע של יוסי בנאי לשיר של אריק איינשטיין) שייכים גם הם לתכנית.
 
פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על יוסי בנאי ורבקה מיכאלי - "ביחד ולחוד" (כאן).
את התכנית ניתן לשמוע כאן.


אושיק לוי (1972)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם אושיק לוי הוקלטה באפריל 1972.

משתתפים: אושיק לוי, דורי בן זאב, יוסי בנאי, מרדכי (פופיק) ארנון, ג'וזי כץ, סוזן ופרן, קובי רכט, קובי אשרת.

תיאור של המערכונים בתכנית ניתן למצוא בפוסט על "שלישיית התאומים" (אושיק לוי, מרדכי ארנון (פופיק), וחנן גולדבלט) - את הפוסט ניתן לקרוא כאן.

רשימת הקטעים בתכנית:

1) דורי בן זאב מכריז על "מגילת הפתיחה" ומציג את אושיק לוי. אושיק לוי מבצע את שיר הפתיחה "מה השעה".
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

2) "אב ובנו" - שיר שמבצע אושיק לוי. במקור של קט סטיבנס, תרגום: אהוד מנור, עיבוד: אלכס וייס.
את השיר "מה השעה" ניתן לשמוע כאן.

3) "הייתי גבר" - שיר שמבצע אושיק לוי. כתב: דוד אבידן, הלחין ועיבד: קובי אושרת.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

4) אושיק לוי ופופיק ארנון מבצעים את המערכון "ז'אק ברל". פופיק ואושיק הולכים להופעה של ז'אק ברל. אושיק מנסה לקלוע לדעתו של פופיק. את המערכון ניתן לשמוע כאן.

5) סוזן ופרן ואושיק לוי - "להחליט לבד". שיר של צחי שני ונפתלי אלטר. עיבוד: אילן מוכיח.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

6) "בדידותי" - שירו של ג'ורג' מוסטקי, בתרגום של נורית פלד, מרטין מוסקוביץ' עיבוד.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

7) ג'וזי כץ - "שמור לך חלום קטן". תרגום לעברית: אהוד מנור.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

8) אושיק לוי מזמין את פופיק ארנון ויוסי בנאי. יוסי בנאי כתב את המערכונים ללהקת התאומים. כיוון שבאותו זמן חנן גולדלבט היה באמריקה בלימודי בימוי וטלוויזיה, תפס את מקומו יוסי בנאי. בנאי, אושיק ופופיק מבצעים את המערכון מתקופת התאומים "בן או בת" - נשותיהם של אדון סומך ואדון סוניה בחדר לידה. לאדון סומך (אושיק לוי) יש 9 ילדות ומאיים כי אם תלד לו עוד ילדה אחת הוא לא יקח אותה הביתה וישבור את בית החולים. אדון סוניה (פופיק) בטוח שאשתו בהריון, למרות שאין לה כלום. הם מחכים למוצא פיו של הרופא המגמגם (בנאי) ("סו סו סו.." "סומך?" "סוניה?" "סו סו סוגרים דלת כשיוצאים").
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

9) אושיק לוי, קובי רכט וקובי אשרת - "שיר ערש גנוב".
את השיר ניתן לשמוע כאן.

10) "לתפוס שלווה" (אולי תרדי ממני) - שיר בביצוע אושיק לוי.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

המערכון "אדון בר אדון" שבוצע במקור בתקופת התאומים חודש על ידי יוסי בנאי, אושיק לוי ופופיק ארנון. כנראה שהמערכון לא שייך לתכנית של אושיק לוי (שאירח את יוסי בנאי ופופיק), אלא לתוכניתו של יוסי בנאי (72) שאירח את אושיק לוי ופופיק.
במערכון, אסנת, בתו של אדון בר אדון (יוסי בנאי) רוצה לברוח ולהתחתן עם החבר שלה (פופיק). אביה קשר אותה בשירותים כדי שלא תוכל להפגש איתו. לבר אדון יש בן (די טיפש), בשם אלברטו (אושיק לוי). כשמגיע החבר (פופיק) מתייחס אליו בר אדון בחוסר כבוד. כשהוא שומע ששמו של החבר הוא דיסקונט ("זה מהבנק?") משתנה יחסו אל החבר. בסוף מסתבר שהקשר היחידי בין דיסקונט לחבר הוא הלוואה של עשרת אלפים לירות שאביו של החבר לקח לשחרר את בנו בערבות.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

את התכנית "שלכם לשעה קלה" עם אושיק לוי (1972) ניתן לשמוע כאן.



יהורם גאון (1972)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם יהורם גאון הוקלטה ב16/6/1972. התכנית שודרה ברדיו ביום שבת 24/6/1972 בשעה 11 בבוקר, ובשידור נוסף ביום ראשון 2/7/1972 בשעה 10.

משתתפים: יהורם גאון, יהודה אפרוני, לבנה פינקלשטיין, שייקה אופיר.

התכנית הוקדשה למזרח התיכון, "אהבה ים תיכונית".
יהורם גאון מבצע תחילה את השירים "בלב היער", "אירמה קרו מדרה", "אגן הים התיכון". לאחר מכן מבצע עם יהודה אפרוני את המערכון "מומחה לנשק". לאחר מכן מבצע גאון את השירים "שיר תיכוני רוסי", "סתיו", ופרודיה על "פסטיבל סן רמו", "מדוע לי". עם לבנה פינקלשטיין הוא מבצע את המערכון "אהבה בבית הקברות". לאחר מכן מבצע גאון את השירים "קדימה פרטיזנים", "הלנה", "שיר שנאה (פרודיה נפוליטנית)". עם שייקה אופיר מבצע גאון את המערכון הפופולארי "מצבנו הביטחוני" (יוסקה איש הצבא), בו יוסקה (שייקה אופיר) מכיר אישית את כל הצמרת הצבאית והמדינית ("הוא מאוד מחבב אותי"). גאון מבצע את השירים "יום באיסטנבול", "מחרוזת שירים ערביים", "מויו קויה".   

חלק מהשירים בתכנית יצאו על גבי תקליט.

על התכנית הזאת נרחיב בהמשך.


בומבה צור (1972)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם בומבה צור הוקלטה ב1/10/1972.

משתתפים: בומבה צור, גדעון זינגר, אריק לביא, שייקה אופיר, חבורת רננים (תזמורת).

רשימת הקטעים בתכנית:

1) "טיפ טיפת מזל" - שיר מההצגה "גבירתי הנאווה".
את השיר ניתן לשמוע כאן.

2) מונולוג הפתיחה. בומבה צור מתלבט איך להתחיל את התכנית. מצד אחד רצה להגיד שהקטעים גרועים, וגם המפיקים והאורחים. כשהתלונן להנהלת קול ישראל אמרו לו ש"כל אחד מקבל את מה שמגיע לו". מצד שני, הקטעים טובים אחד אחד, האורחים מצויינים וכשאמר זה להנהלת קול ישראל אמרו לו ש"כל אחד מקבל את מה שמגיע לו".
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

3) "אוכל קדימה אוכל" - השיר המפורסם מהתכנית. על אחד שנוסע לחופשה באיילת השחר וכל מה שעושים בחופשה זה ללכת לאכול. עוד לפני שהגיע עם משפחתו לבית ההבראה, שמע קריאה לחדר האוכל. אחרי שסיימו את ארוחת הבוקר, ישבו במרפסת לדבר ואז שמעו ברמקול קריאה לכולם לחדר האוכל. אחרי ארוחת הצהריים הם יושבים על המרפסת ושוב נקראים לארוחה. ארוחת ערב. בלילה, הוא נשכב במיטה ורואה את הירח זורח, ופתאום שומע קריאה: "כל החברים לחדר האוכל".
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

4) "נו אז מה קרה" - שיר שבוצע על ידי בומבה צור ונכתב על ידי דן אלמגור וקובי אשרת. את השיר ניתן לשמוע כאן.

5) "פופודולס" - שיר עם הרבה אוויר שכתבה תרצה אתר. השיר מספר של פופודולוס מלך רקטיקוס. פלגשיו של פופודולוס מלך רקטיקוס יורדות לבריכה. המשרתות המפשיטות את פילגשיו של פופודולוס מלך רקטיקוס יורדות לבריכה. המשרתים המפשיטים את המשרתות המפשיטות את פילגשיו של פופודולוס מלך רקטיקוס יורדים לבריכה. הנערים המפשיטים את המשרתים המפשיטים את המשרתות המפשיטות את פילגשיו של פופודולוס מלך רקטיקוס יורדים לבריכה. מי שרוצה לראות אותם אחר, כי הם כבר ירדו לבריכה.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

6) "האורח הבא של תכניתי" - מערכון עם גדעון זינגר שכתב דני רווה. בומבה מזמין אמן שהופיע איתו ביחד בתיאטרון, בסרטים, בחלטורות ואז מגיע גדעון זינגר. בומבה אומר לו שהוא לא התכוון אליו. זינגר אומר לו שהוא הופיע איתו בתיאטרון, בסרטים ובחלטורות ("אפילו זרקו אותנו פעם מהבמה". "אל תתן להם רעיונות"..). גדעון רוצה לבצע עם בומבה קטע. הם מבצעים קטע על בית המשפט. גדעון רוצה לשחק בתפקיד הראשי, תפקיד הנאשם. כל תפקידו של זינגר הוא לומר "כן" על כל שאלה ששואל אותו בומבה צור.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

7) "היי ראס" - שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

8) "שני חברים" - שיר של משה וילנסקי. דן אלמגור ואברהם דשא פשנל כתבו מילים אחרות לשיר "בים בם בום" (שכתב במקור יורם טהר לב לתכנית "שלכם לשעה קלה" עם רבקה מיכאלי, משנת 1969). המילים המקוריות "שני חברים יצאו לדרך" הפכו בגרסה החדשה ל"שני חברים שיחקו בפוקר".
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

9) "מצנפת" - איש אחד שאל את חברו, מה היה עושה לו היה תופס את אשתו על חם. חברו משיב לו כי היה שובר לו את המקל ונותן בעיטה לכלב. כששאל האיש מה שייכים המקל והכלב, אומר לו החבר כי אם האיש עושה את זה עם אישתו הוא לבטח עיוור. לאחר מכן הוא מבצע את השיר "מצנפת".
 את ההקדמה (המקל והכלב) ניתן לשמוע כאן.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

10) אריק לביא - "אולי הייתי פעם מלך".
את השיר ניתן לשמוע כאן.

11) בומבה צור ואריק לביא - "יידיש". השניים מבצעים שיר ביידיש.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

12) "להקת הפילים" - בלהקת הפילים השתתפו בומבה צור, רחל אטאס ואורי זוהר. בומבה מספר חוויות מתקופת הלהקה.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

13) "פיינר הציגיינר" - שיר שכתבה תרצה אתר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

14) "אש יא ביבר" - בומבה מספר על שאול ביבר. היתה תקופה שביבר ובומבה גרו ביחד. ביבר היא מדריך קורס במחנה. בכל יום בחמש וחצי בבוקר הגיע משאית מלאה בחיילים שצעקו "אש יא ביבר". בומבה היה מסמן להם ששאול עוד מעט יורד. אחרי זמן מסויים הסימן הפך להצדעה. לאחר תקופה, אחד מהשכנים התלונן על הצעקות בחמש בבוקר. בומבה ושאול ביבר החליטו שהחיילים יצעקו מעתה "אש יא בומבה", והם יתחילו לצעוק לפני שהם מגיעים, עוד ברחובות הסמוכים. אחרי זמן מסויים, ביבר התחתן ועבר לגור עם אישתו. גם בומבה עזב את הדירה. בשבוע שעבר פגש את בומבה אחד השכנים שמספר שבכל יום בחמש וחצי בבוקר מגיע אוטובוס עם חיילים וצועק "אש יא בומבה". עד שהוא לא יוצא ומצדיע בתחתונים הם לא עוזבים.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

15) "לאן לאן חלפו" - שיר. כתב שאול ביבר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

16) "אב ובנו" - מערכון של בומבה צור ושייקה אופיר. כתב דני רווה.
שייקה אופיר הוא שודד בנקים ותיק. בנו (בומבה צור) הוא עבריין מועד, שכבר שבועיים לא הלך לעבודה. לבן נמאס לשדוד בנקים ("אתה נכנס, אומר: "את הכסף!" ויוצא. זו עבודה פקידותית. אני לא יכול לעשות עבודה פקידותית").  הבן אומר שהאנשים בבנק "הלוואה וחיסכון" ביפו נורא נחמדים. בפעם הראשונה לקח 70 אלף, בפעם השניה 90, בפעם השלישית 150. אז מנהל הבנק אומר לו: "אדון כהן, אתה יודע שאתה אצלנו באוברדרפט?". הבן מתלונן שמנהל בנק המזרחי מכריח אותו לשים תפילין. לפני שהוא מוציא את הכסף מהקופה הם מכריחים אותו להגיד את ברכת המוציא ("הם דתיים, ככה הם נוהגים"). האב אומר לבן שהוא צריך אקשן ואומר לו שילך לשדוד את בנק דיסקונט שנמצא ממול למשטרה. הבן אמר שהוא כבר שדד שם, ולא היתה לו התנגדות. הוא צעק "שוד! שודדים את דיסקונט! הצילו, הצילו". המשטרה לא באה (למרות שהיא ממול), כיוון שלקח להם חצי שעה למצוא את המפתחות של הניידת. בצומת יפו הם השיגו את הבן ברמזור. הם לא עצרו אותו, אלא אמרו לו: "תזוז אידיוט, תפנה את הכביש, אתה לא שומע סירנה?". האב שואל מי קרא לבן אידיוט. הבן משיב שהיה זה פקד ליפשיץ. "הוא לא יכול לקרוא לך אידיוט בלי שתתייעץ עם העורך דין שלך" אמר האב. "אני כבר התייעצתי עם העורך דין שלי" אמר הבן. "ומה הוא אמר לך?", - "שאני אידיוט". "ושילמת לו?" "עשרים וחמש לירות". "אתה באמת אידיוט!".
מנהל דיסקונט אומר לבן שהוא נכנס אליהם כל כך הרבה פעמים ואולי כדאי שיפתח אצלם חשבון. בסוף מבקש האב מבנו שילווה לו כמה לירות. הבן אומר שאין לו, ומציע לאב שירד לבנק הפועלים וישדוד את הקופה. האב אומר שהיד אצלו כבר רועדת ("זה בסדר. הם יחשבו שהשודד עצבני, יתנו תיכף את הקופה"). הבן מדריך אותו מה צריך לומר ("זה שוד מזויין! לא לזוז! אני יורה"). האב מבקש לרשום את הטקסט הזה ("פעם לא היו מדברים כל כך הרבה, היו רואים את האקדח וזהו"). האב מנסה ללמוד את הטקסט ("יורה, לא לזוז, אני מזויין. אולי אפשר מילה אחרת במקום המילה האחרונה? אני יגיד שיש לי נשק. אני מנושק"). אם הם יעשו בעיות מציע הבן שיגיד שהוא האבא של כהן והבן שלח אותו ולא יעשו לו שוב בעיות.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

17) "הייתי אליל" - שיר. כתב אהוד מנור. את השיר ניתן לשמוע כאן.

18) "שיר התלוי" - שיר. כתב יהונתן גפן. את השיר ניתן לשמוע כאן.

את התכנית במלואה ניתן לשמוע ב2 חלקים:
חלק א' כאן
חלק ב' כאן

התכנית יצאה על גבי תקליט, בחרת "הד ארצי", מספר סידורי BAN 14346.

רשימת הקטעים בתקליט:

צד א:
1. טיפ טיפת מזל
2. אוכל
3. נו, אז מה קרה?
4. פופודולוס
5. האורח הבא של תכניתי

צד ב:
1. לאן לאן חלפו
2. אב ובנו
3. הייתי אליל
4. פיינר הציגיינר
5. שיר התלוי

את האלבום ניתן לשמוע כאן או כאן.

תיקי דיין (1973)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם תיקי דיין (ה2 שלה) שודרה ביום שבת 3/3/1973 בשעה 11 בבוקר, ושודרה בשידור נוסף ביום ראשון 11/3/1973 בשעה 10 בבוקר.

משתתפים: תיקי דיין, אורי זוהר, רותי נבון, רועי יאנג.

שיר הפתיחה של התכנית מתוך קברט. לאחר מכן תיקי מספרת "בדיחות בבולגרית" (על גרבץ) שסיפר המעבד המוזיקלי זיקו גרציאני. תיקי מבצעת את השיר "שוב לבד" של גילברט אוסליבאן. לאורך התכנית מציגה תיקי את "דבר המפרסם" המבקש מהציבור לשלם את האגרה. עם אורי זוהר מבצעת דיין את המערכון המפורסם "נישואין כמוסד סגור" על זוג בליל כלולותיהם, שחוזרים הביתה לאחר החתונה, הבעל רוצה לישון והאישה רוצה לתכנן את עתידם. רותי נבון מבצעת את "ישנם דברים". דיין מבצעת את "רחובות ירושלים", "מחרוזת שירי הכ"ה" ו"איש התפוח". דיין מספרת "בדיחה צרפתית", ואת המערכון "מכתב מהסוכנות" על מכתב של עולה מפולניה. לאחר מכן מופיע המערכון המפורסם "אלברט" של חנון לוין, בו תיקי דיין קוראת בשמו של בעלה, אלברט שמנסה לישון. לאחר מכן עושה תיקי "שירה בציבור" לשירה של ברברה סטרייסנד - "People", ואת המערכון הקצר "נתן לי ארבע". עם רועי יאנג היא שרה את "You've Got A Freind". תיקי מבצעת את המערכון הנודע "אור ירוק" על תכנית הרדיו של גדעון הוד. לבסוף מבצעת תיקי את "קברט" בנוסח עברי של יעקב שבתאי.

התוכנית יצא על גבי תקליט הד ארצי, מספר סידורי BAN 14367.
פירוט נרחב של התכנית והתקליט ניתן לקרוא בפוסט על תיקי דיין - "לשעה קלה" (כאן).

את התכנית ניתן לשמוע ב2 חלקים: חלק א כאן, ואת חלק ב כאן.


גדי יגיל (1973)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם גדי יגיל (ה3 שלו) שודרה ביום  שבת 18/8/1973 בשעה 11 בבוקר. התכנית שודרה גם ביום שני 24/2/1975 בשעה 21:50.

משתתפים: גדי יגיל, טוביה צפיר.

גדי יגיל פותח בשיר הפתיחה "ממלכה בשביל סוס", ואחריו הקטע "ציפור קטנה לחשה לי ש..". יגיל מבצע את השיר "המלווה" ומערכון "הקבלן". עם טוביה צפיר מבצע יגיל את המערכון "אל תחתכו לי את השמחה", על אדם שעושים לו הפתעה ומזמינים אותו לתכנית "בריתות שכאלה" (על משקל "חיים שכאלה") לעשות לו ברית. יגיל מבצע את השיר "הסוס שלי דוהר", והמערכון "הספר הצרפתי". יגיל מבצע את השיר "ישבתי על ספסל" וחיקויים ב"פסטיבל הזמר".

על התכנית של הזאת של יגיל (73) עוד נרחיב בהמשך.


בומבה צור (1974)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם בומבה צור (ה2 שלו) שודרה ביום שבת 6/7/1974 בשעה 11 בבוקר. התכנית שודרה בשידור נוסף ביום שבת 20/7/1974 בשעה 11 בבוקר, וגם ביום שבת 31/8/1974 בשעה 4.

משתתפים: בומבה צור, שוקולד מנטה מסטיק, שייקה אופיר, עדנה גורן.

רשימת הקטעים בתכנית:

1) "שיר הפתיחה" - שיר הכולל מספר קטעים שהוצגו בתכנית הקודמת שלו (72): "אוכל קדימה אוכל", "מכבי האש", "פופודולוס", "הספנים", "עם טיפת מזל".
את השיר ניתן לשמוע כאן.

2) "נחש נשך נחש" - שיר  בסגנון מוקש לשון, המורכב ממשפטי שעשוע (בסגנון "שרה שרה שיר שמח").
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

3) שלישיית שוקולד מנטה מסטיק ובומבה צור - "שיר לאהבה".
את השיר ניתן לשמוע כאן. 

4) שלישיית שוקולד מנטה מסטיק - "ג'וני".
את השיר ניתן לשמוע כאן. 

בומבה צור ושלישיית שוקולד מנטה מסטיק מבצעים שיר - "בוא נרד לטבריה". בהקדמה לשיר מספר בומבה שהוא תמיד רצה לנסוע לעיר גדולה. לראות עולם. תחילה הוא רצה לנסוע לניו יורק, אבל כיוון ששם מאוד צפוף רצה לנסוע למקום יותר קטן, ללונדון. בלונדון הכל אפור וגשום. אז החליט לנסוע לפריז, ששם יש אווירה תרבותית. אז אמרו לו: "מה זה פריז לעומת ונציה?". ונציה כולה מים ואפשר להתרחץ. אבל הוא לא יודע לשחות. אז החליט לנסוע לאמסטרדם. אבל בומבה לא יודע הולנדית.
בומבה עשה חשבון: הוא צריך מקום תרבותי (במקום פריז), שיש בה קצת מים (במקום ונציה ואמסטרדם) ולא צריך לדבר שם הולנדית. אז הוא מצא והחליט לנסוע לטבריה.
את הקטע (כולל ההקדמה) ניתן לשמוע כאן.

עדנה גורן ביצעה בתוכנית את השיר "לא כדאי".

בומבה צור מבצע את "הבלדה ליוהאן קרוייף" (אליפות העולם בכדורגל) - שיר קינה על הפסדה של נבחרת הולנד לנבחרת גרמניה בגמר מונדיאל 74 המוקדש לכוכב ההולנדי, יוהאן קרוייף. את השיר ניתן לשמוע כאן.
את ההקדמה לשיר ניתן לשמוע כאן.

לאחר מכן מזמין בומבה את שייקה אופיר לביצוע המערכון "פרשנות כדורגל".
השניים מנהלים שיחה מקצועית מאוד על משחק הגמר של המונדיאל (בין גרמניה, הולנד ותאילנד), על השחקן המצטיין בגמר (קרוף, בקנקרוייף, קרוייפנבאואר). הם מפגינים ידע רב (המגרש הוא קרקע פרטית), מוחים על השחקן בנבחרת הגרמנית שמתנהג שונה מכולם (כל השחקנים בנבחרת מופיעים במכנסיים שחורים וחולצה לבנה ודווקא הוא במכנסיים וחולצה שחורה). אותו שחקן מנסה לגנוב את ההצגה בכך שמוציא משרוקית ומתחיל לשרוק, מוציא כרטיס צהוב מהכיס בשביל להשוויץ (זה כרטיס חיסונים) - ובעצם מדובר בשופט.
ניתן לשמוע את המערכון כאן.

בומבה צור מבצע שיר מצחיק - "חצי שעה לחיות".
יום אחד מגלה בומבה שנשארה לו רק חצי שעה לחיות. כולם כבר באו להיפרד ממנו, הביאו לו מתנות. באו דודים מעפולה ונשארו לו 25 דקות לחיות. הביאו לו וזה ונשארו לו 23 דקות. מנהל המשרד שבא עם כל הצוות מסמן לו שנותרו לו 20 דקות לחיות. הרוקח נותן לו גלולה ונשארו לו 19 דקות. המורה שלו הביאה לו בונבוניירה ונשארו לו 16 דקות. כולם מביטים בו בעיניים דומעות, נשארו 13 דקות. כולם עומדים בשורה ולוחצים את ידו כשנשארו לו 9 דקות לחיות. ציפורה, חברתו הראשונה הגיעה כשנותרו לו 6 דקות לחיות. הגיעו רופא ואחות, נשארו לו 2 דקות לחיות. כשנכנס הרב, נשארה לו דקה אחת לחיות.
"עכשיו הם הכניסו את הכלה. אני עומד ממולה. וזהו הרגע, אחים ואחיות. וככה הפסקתי לחיות".
בסוף מסתבר שהרגע שהוא הפסיק לחיות אינו רגע מותו, אלא הרגע בו הוא מתחתן.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

"יום הולדתי"- שיר על יום הולדתו של בומבה צור. בכל שנה מתרחקים מתל אביב הקטנה. בתקופה ההיא הכל היה רומנטי. היו הרבה ייקים. היית זורק אבן, היית פוגע בייקה. היום אם תזרוק ייקה, תפגע באבן.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

"פרישמן דיזנגוף" - שיר שמבצע בומבה צור. בפינת פרישמן דיזינגוף עמד אסטרטג דגול, שבחן את כל החתיכות שעוברות שם. מילים: ע. הלל, לחן: מתי כספי.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

"המהפנט" - מערכון של בומבה צור וגדעון זינגר.
 קטע המשך למערכון של השניים "האורח הבא של תכניתי" מהתכנית הקודמת של בומבה צור מ72 (את הקטע הקודם ניתן לשמוע כאן).
בומבה מזמין שוב אורח שהופיע איתו ביחד בתיאטרון, בהצגות, בחלטורות ושוב מגיע גדעון זינגר. בומבה אומר לו שגם הפעם הוא לא התכוון אליו. גדעון אומר שמאז התכנית הקודמת אנשים באים ואומרים לו איך נתת לבומבה שיסדר אותך ככה (במערכון הקודם גדעון רצה לשחק בתפקיד הראשי ואת כל הטקסט אמר בומבה. הטקסט היחידי שאומר גדעון זה "כן"). גדעון בא לתקן את הרושם. הוא מבקש שהשניים יבצעו את הקטע "המהפנט". גדעון רוצה לשחק את המהפנט (כי המהופנט ודאי יושן כל הזמן).
גדעון (המהפנט) מבקש מבומבה שיחזור אחריו, בומבה חוזר אחרי כל מילה שגדעון אומר ובעצם גדעון התהפנט. בומבה מבקש מגדעון שיסביר לו למה הוא בא להפריע לו בתכניות שלו. גדעון חוזר לגיל 7 שם הכל התחיל. הוא מציג הצגה בכיתה א'. יש לגדעון זר על הראש. ההצגה היא על שמשון הגיבור. גדעון הוא הפרח ובומבה צור הוא שמשון הגיבור. שמשון לא בטוח שדלילה אוהבת אותו, אז הוא הולך בשדה וקוטף פרחים. מה שגדעון אומר זה רק "כן" ו"לא". ומאז הוא אומר בהצגות רק "כן" ו"לא". בומבה מחזיר אותו כדי שלא ירצה לשחק יותר עם בומבה צור, הוא שיחק את המהפנט ותיקן את כל הרושם הרע שעשה.
כשגדעון מתעורר הוא שואל את בומבה: "איך הייתי?" ובומבה משיב: "איך יכולתי לדעת? כל הזמן ישנתי".
את הקטע ניתן לשמוע כאן.


את התכנית ניתן לשמוע כאן.



תיקי דיין (1975)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם תיקי דיין (ה3 שלה) הוקלטה ב5/3/1975. התכנית שודרה ביום שבת 15/3/1975 בשעה 11 בבוקר, ובשידור נוסף ביום רביעי 2/4/1975 בשעה 16:00. התכנית שודרה גם ביום רביעי 21/5/1975 בשעה 16:10.
משתתפים: תיקי דיין, יגאל בשן, טוביה צפיר, שלמה גרוניך, גליה עטרי, ציפי זרנקין וריקי מנור.
שיר הפתיחה של התכנית נקרא "אלוהים גדול" (ובו משתתף גם טוביה צפיר). אחר כך מספרת תיקי דיין "איך כותבים שיר פתיחה", ומבצעת את השיר "הבנות של בן יהודה". תיקי מבצעת את המערכון שכתב מאיר עוזיאל "האולפן בקנדה" ומבצעת את "המורה המחליפה", מערכון ושיר עם שלמה גרוניך. תיקי דיין מבצעת עם יגאל בשן את השיר "בואי נעשה לנו חג" ויגאל בשן מבצע לבדו את "אם ננעלו". תיקי דיין וטוביה צפיר מבצעים שיר על תקופת הרדיו "הרדיו הורס לי את החיים". תיקי מנגנת על "סקסופון". עם גלי עטרי, ריקי מנור וציפי זרנקין מבצעת דיין את השיר "Higher And Heigher". תיקי מבצעת שיר בערבית "לעבת אל איאם".

פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על תיקי דיין - "לשעה קלה" (כאן).

את התכנית ניתן לשמוע כאן.


שייקה אופיר (1976)
*) התכנית "שלכם לשעה קלה" עם שייקה אופיר (ה3 שלו) שודרה בשנת 1976 (אין לנו תאריך מדוייק).

משתתפים: שייקה אופיר, עדנה גורן, טוביה צפיר, בומבה צור, מושיק טימור, אילנית.

שייקה אופיר פותח בפרודיה על "כנר על הגג" שנקראת "לו הייתי קבצן" (נקרא גם "הקבצן מכפר שמריהו"). עם עדנה גורן הוא מבצע את המערכון "ער"ן". לאחר מכן מבצעת עדנה גורן את השיר "For Once In My Life". לאחר מכן מבצעים השניים את "כל דבר שתעשי". אופיר מבצע את המערכון "מבית המורה אל בית העלמין", ואת השיר "יצאנו לבלות". שייקה אופיר מבצע עם טוביה צפיר, בומבה צור ומושיק טימור את המערכון "מחפשים את המטמון". אופיר מבצע את "דון ז'ואן" ("הצגה ראשונה") ואחריו את השיר "קלמנטינה". אילנית מבצעת את השיר "איך שדברים קורים" ושייקה אופיר מבצע את "טלוויזיה" שבתחילה נשמע כאילו הוא מוקדש לאישה, אך מוקדש לאהובתו, הטלוויזיה.

פירוט נרחב של התכנית ניתן לקרוא בפוסט על שייקה אופיר - "שייקה אופיר לשעה קלה" (כאן).

ניתן לשמוע את התכנית כאן.


יהורם גאון
*) יהורם גאון הקליט תוכנית שלישית של "שלכם לשעה קלה". אין לנו את התאריך והשנה המקורית של התכנית, אלא ידוע שהתכנית שודרה (בשידור חוזר) ביום שבת 5/3/1977 בשעה 12 בצהריים. יהורם גאון אומר במערכון "המשמר האזרחי" שהוא בן 36. גאון נולד בדצמבר 1939, כך כנראה שהתכנית כנראה היא משנת 1975 או 1976.


משתתפים: יהורם גאון, יהודה אפרוני, עליזה רוזן, אבנר חזקיהו, רביעית מועדון התיאטרון, וחבורת רננים עם תזמורת בניצוחו של יצחק גרציאני.

אין לנו פירוט של התכנית הזאת, ומה שידוע לנו הם המערכונים הבאים:

- "השחקן ירדן פודמניצקי" (יהורם גאון ויהודה אפרוני) - יהורם גאון הוא יוסף בן תירוש, שחקן חדש (חודשיים על הבמה) שמתרגש לפגוש את השחקן הגדול, ירדן פודמניצקי (שמגלם יהודה אפרוני). הם עושים חזרה על סצינת התלייה, בו יהורם אמור לתלות את אפרוני. יהורם אומר את הטקסט שלו "זוז, חלאת..", ופודמיניצקי נעלב שככה מדבר אליו השחקן החדש.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

- "המשמר האזרחי" (יהורם גאון ועליזה רוזן) - יהורם גאון מתנדב במשמר האזרחי. בדרך כלל נותנים לו לשמור עם "איזה זקנה" והפעם מביאים לו בחורה צעירה (רוזן). עליזה רוזן אומרת לו שהזקנה היא אמא שלה, והיא מחליפה אותה. לאורך כל המשמרת מנסה רוזן למכור לגאון ביטוח חיים.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

- "המורה לזמרה" (יהורם גאון ואבנר חזקיהו) - יהורם גאון (בתפקיד עצמו) מגיע לשיעור אצל פרופסור כהן, המורה שלו לזמרה (אבנר חזקיהו). יהורם גאון אומר שלא יכל לבוא לשיעור כי הוא הופיע בחגיגות הפסטיבל הגמור. המורה אומר ששום הון שבעולם לא שווה שיהורם יהרוס את המיתרים שלו, ומצד שני הוא מתעניין כמה כסף יהורם קיבל (עשרת אלפים לירות) והאם זה בתשלומים (לא, בבת אחד). יהורם אומר כי יש לו בר מצווה ("אתה לא קצת מבוגר בשביל זה?"), הוא מופיע בבר מצווה עם השיר "איפה את אהובה". המורה מתעניין כמה הוא מרוויח, ואיזה אוכל יהיה שם ושואל אם הוא יכול לבוא כאורח (האוכל זה בשביל התלמידים). השניים עושים חזרה על השיר "איפה את אהובה" (מתנכרת, אני רוצה דגש על הק'). המורה שואל את המורה מדוע הוא לא הביא לו כסף ("לא באתי מהבית. באתי מהבנק", "הכנסת עשרת אלפים לירות?..", "לא, קניתי ניירות ערך", "שום ערך אין לניירות בלי עבודה.."). יהורם מבקש מהמורה שיסדר לו אצל זיקו גרציאני.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.


מייק בורשטיין
*) תקליט של התכנית "שלכם לשעה קלה" עם מייק בורשטיין יצא בשנת 1981 (5 שנים אחרי שהתכנית ירדה מהאוויר). לא ידועה לנו שנת ההקלטה המקורית של התכנית.

רשימת הקטעים בתקליט:

צד א:
1) האביב
2) אם תתן לי
3) רחובות עיר אחרת
4) הצל (לה סומברה)
5) חמדתי, זוגתי, רעייתי
6) טווס הזהב

צד ב:
1) בן ארבעים
2) השכחן (מערכון)
3) רומנסה ללירה
4) אמריקה אמריקה
5) כאשר האורות כבים

"השכחן" (מערכון) - מייק בורשטיין הוא יוסי שור שמתקשר אל דוקטור כהן. יוסי מתקשר לספר לו על שיפור במצבו. הוא נגמל מהמוצץ. בזמן האחרון יש לו תופעה שהוא שוכח כל מיני דברים, ויש מילים שגורמות לו לשכוח הכל. ברגע שנאמרת המילה "קיפוד" הוא שוכח את כל מה שהוא אמר.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.
 
את האלבום ניתן לשמוע כאן ברשימת השמעה ביוטיוב או כאן


אמנים
בפוסטים הקודמים עסקנו (ופרטנו) במספר אומנים שעשו בין היתר "שלכם לשעה קלה".
בפוסט "שייקה אופיר לשעה קלה" (ניתן לקרוא כאן). עסקנו ב3 התכניות של שייקה אופיר. הראשונה (9/3/1969), השניה (17/1/1971) והשלישית (1976).
בפוסט "תיקי דיין לשעה קלה" (אותו ניתן לקרוא כאן) עסקנו ב3 התכניות של תיקי דיין. הראשונה (הוקלטה ב5/9/1971), השניה (1/3/1973) והשלישית (5/3/1975).
בפוסט "יוסי בנאי ורבקה מיכאלי ביחד ולחוד" (אותו ניתן לקרוא כאן) עסקנו בתכניות של יוסי בנאי ושל רבקה מיכאלי. יוסי בנאי עשה תכנית ב5/1/1970, ותכנית שניה שהוקלטה ב28/12/1971 ושודרה ב4/3/1972. רבקה מיכאלי עשתה תוכנית ראשונה ב1969 ותכנית שניה ב17/3/1971.
כעת נרחיב על אומנים שעשו יותר מתוכנית אחת. גדי יגיל שעשה תכניות ב68, 71 ו73 ויהורם גאון שעשה תוכניות ב69,72 והתכנית השלישית ב75 או 76.
גדי יגיל

בפוסט "גדי יגיל לשעה קלה" (אותו ניתן לקרוא כאן) עסקנו בתקליטים שהוציא גדי יגיל. ישנם 3 תקליטים שמכילים קטעים מ"שלכם לשעה קלה": תקליט מ68, "תכנית מספר 3" (שרובה מכילה קטעים מ"הערב עם גדי יגיל", הגרסה הטלוויזיונית של "שלכם לשעה קלה"), ו"שלכם לשעה קלה" (בעטיפה האדומה) שיצא ב76. בפוסט המוקדש לגדי יגיל התעסקנו בתוכן התקליטים. כאן נתמקד ב3 התכניות של גדי יגיל. 
גדי יגיל עשה 3 תכנית. הראשונה ב29/12/1968, כאשר כל הקטעים המופיעים בתקליט מאותה שנה לקוחים מהתכנית הזו. התכנית ה2 הוקלטה ב12/12/1971 ושודרה ב1/1/1972. הקטעים מהתכנית ה2 הופיעו גם בתכנית הטלוויזיה "הערב עם גדי יגיל" ויצאו על גבי תקליט ב73. התכנית השלישית הוקלטה ב18/8/1973 וחלקם יצאו בתקליט (עם העטיפה האדומה) שיצא ב76. ישנם מערכונים נוספים בתקליט שלא לקוחים מתכניות "שלכם לשעה קלה" של גדי יגיל. המערכון "מוכר הקרקעות" לקוח ממופע הרדיו "אני רוצה רק להציץ" (1968). המערכונים עם שמואל שי "מיקולוש פפה על חג השבועות" ו"קוקו בקלאווה על התאטרון" לקוחים מתכנית הרדיו "חוחים וחיוכים". המערכון "שחקנים מברכים שחקניות" לקוח מתכנית "שלכם לשעה קלה" עם דליה פרידלנד (1970) שבה התארח יגיל.

גדי יגיל (1968)
התכנית הראשונה של גדי יגיל (הוקלטה ב29/12/1968). רשימת הקטעים בתכנית:
* הקטעים המסומנים בכוכבית (*) מופיעים בתקליט שיצא ב68.

1) "שיר הפתיחה" (*) - מילים עמוס אטינגר, לחן נורית הירש.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

2) "חברת המרימים" (גדי יגיל, נירה רבינוביץ', אריה פלדמן - פפה) (*) - מערכון של אפריים קישון מימי להקת פיקוד צפון. גדי יגיל הוא נציג חברת ההובלות "המרימים" המציע לבני משפחת זליג (נירה ופפה) לקחת את הפסנתר שלהם מהמחסן ולהעלות אותו לדירה בעד תשלום חד פעמי. אם במקרה יפילו את הפסנתר, תדאג חברת ההובלות לשכור עורך דין שינהל בשמם את המשפט תמורת תשלום חד פעמי. נירה אומרת שאין להם פסנתר במחסן, וגדי משיב שהם ידאגו להשכרת הפסנתר הדרוש (תמורת תשלום). פפה שואל למה הם צריכים פסנתר, ונירה אומרת שתמיד רצתה שבנה יהיה מוזיקאי. גדי אומר שהחברה תדאג למורה לפסנתר, אם הוא לא ירצה ללמוד פסנתר (תמורת תשלום חד פעמי) הם יתקשרו לפסיכולוג ילדים שישפיע על הילד בכיוון המוזיקלי הנכון. נירה אומרת שעדיין אין להם ילד, וגדי עונה "בעד תשלום חד פעמי..."

3) "האיש שאכל יותר מדי" (*) - שיר הומוריסטי שכתב דני רווה ועיבד מרטין מוסקוביץ'. שיר על אדם שעושה את כל מה שהפרסומות ברדיו אומרות לו לעשות. הוא אוכל את כל מה שמציעים לו בפרסומות.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

4) "טלוויזיה" (עם אברהם מור) (*) - גדי נכנס לחנות טלוויזיה. המוכר (אברהם מור) מציע לו את הטלוויזיות הקיימות בחנות. גדי רוצה לקנות רק רדיו.

5) דבורה דותן וגדי יגיל - "בנק הלבבות".
את השיר ניתן לשמוע כאן.

6) "מה למדת בגן היום" (עם בני אמדורסקי) - בהקדמה לקטע מזכיר גדי כי בתכנית הקודמת (הראשונה של "שלכם לשעה קלה"), מנחה התכנית, עודד תאומי הזמין את הגננת שלו. גדי גם רצה להזמין אבל היא היתה עסוקה ב4 הופעות בנס ציונה. במקומה הוא מזמין את הגנן שלו, בני אמדורסקי. השניים מבצעים את שירם של הדודאים (בני אמדורסקי וישראל גוריון) - "מה למדת בגן היום". את תפקידו של ישראל גוריון מחקה גדי יגיל.

7) "בגידה" (עם רבקה מיכאלי) (*) - קטע מאת מייק ניקולס ואילין מיי. הבגידות קורות באולם כניסה למלון. במערכון מתוארות 2 בגידות: הראשונה מתרחשת באנגליה - בה גדי יגיל רוצה לעלות לחדרה של המאהבת לואיס (מיכאלי) ורוצה לבקש ממנה בקשה נועזת, האם תרשה לו למדוד את הכובע של בעלה, ג'ורג'.
הבגידה השנייה מתרחשת בצרפת - גדי שואל איפה ג'ורג' ("בעלי? לא יודעת. אתה לא הבאת אותו?"). השניים חושבים שאולי גורג' יעלב ויחשוב שלא רצו אותו.
את המערכון ניתן לשמוע כאן

8) "תכנית כבקשתכם" (עם רבקה מיכאלי) (*) - שיר על תכנית הרדיו כבקשתכם, כתבו אבינועם קורן ודני רווה ללחן של נורית הירש.

9) "שיר עבודה" - גדי מבצע את שיר מחוסרי העבודה שכתב אביגדור המאירי.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

10) "בנין ההסתדרות נהרס" (עם שמוליק סגל) - גדי יגיל מזמין את שמוליק סגל (שכן שלו מחיפה) לביצוע המערכון הקלאסי (שבוצע במקור על ידי שמוליק סגל ושמוליק רודנסקי) של אפריים קישון על בניין ההסתדרות. את מקומו של רודנסקי מחליף גדי יגיל (בחיקוי). המערכון מספר על פוקס (שמוליק סגל) שנכנס לספר לשכנו שפוצצו את בניין ההסדרות. פוקס שמח כי סוף סוף הראו להסתדרות מה זה. לאחר דין ודברים בינהם מכריח השכן את פוקס להיווכח במו עיניו. בסופו של דבר רואה פוקס כי הבניין עומד במקומו. השכן שואל האם יכול להיות שאפשר להרוס בלילה בניין כזה גדול ובבוקר להקימו מחדש. פוקס משיב, האם אפשר? "אז אתה לא יודע למה מסוגלת ההסתדרות שלנו".
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

11) "שלישיית חיקויים" (*) - גדי יגיל מחקה את ניקולה פאונה (בשיר "בלה בלה בלה") (ניתן לשמוע כאן), את אבי טולדנו (בשיר "זוהי יפו") (ניתן לשמוע כאן) ואת ג'רי לואיס בשיר "Lulu's Back In Town" (ניתן לשמוע כאן).

12) יהורם גאון - "לילה של פריחות"
13) "מנצח התזמורת" (*) - שיר על מנצח התזמורת שקשור מאוד לעבודה שלו. מילים עדה בן נחום לפי הספר מסיביליה של רוסיני.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

את התכנית של גדי יגיל (68') ניתן לשמוע במלואה כאן.


גדי יגיל (1971)
התכנית השניה של גדי יגיל הוקלטה ב12/12/1971 ושודרה ברדיו ב1/1/1972.
רשימת הקטעים בתכנית:

הקטעים המסומנים ב(*) מופיעים בתקליט "תוכנית מספר 3" (הערב עם גדי יגיל, 1973)
הקטעים המסומנים ב(**) מופיעים בתקליט "שלכם לשעה קלה" 1976 (בצבע אדום)

1) "כשהייתי קטן" (*) - שיר הפתיחה. מילים עדה בן נחום.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

2) "הניסית זאת" (עם רבקה מיכאלי) (**) - שיר. נוסח עברי של אבינועם קורן קורן, עיבוד: אילן מוכיח.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

3) "מודיעין 14" (עם רבקה מיכאלי) - גדי יגיל מתקשר למודיעין 14 (אז מודיעין 144 נקרא 14) מטלפון ציבורי (עם אסימונים) ומבקש את הטלפון של "קפלן את קפלן" ובטעות המרכזיה ניתקה אותו. הוא חושש שהאסימון נפל ולא יוכל לבצע את השיחה. הוא מדבר גם עם המפקחת וגם עם המפקחת הראשית.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

4) "נפתלי" (*) - שיר שכתב דידי מנוסי על בחור שתמיד הגיע מוקדם ואף פעם לא אחר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

5) "בוטיק לשידוכים" (עם יוסי בנאי) (*) - יוסי בנאי הוא אדון ניסימוב, רווק נצחי, כבר 16 שנה מחפש אישה בבוטיק לשידוכים ויינגרטן. הוא נואש למצוא אישה, ופונה אל אדון ויינגרטן (גדי יגיל). אחרי שניסימוב לא הסתדר עם מספר נשים (- "פרחייה אמרה שאתה לא רואה טוב". - "מה?" - "לא רואה טוב". - "מה?" - "אתה גם לא שומע. לא רואה טוב"), ויינגרטן מנסה לשכנע אותו שאישה זה דבר לא כדאי בשבילו. ניסימוב אומר שכל הזמן הוא חולם על אישה. ויינגרטן אומר לו: "לחלום זה לא עונש. חלום כמו שבא ככה הולך. אבל אישה, הולך החלום נשאר העונש".
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

6) "הרקדן" - שיר על המורה לריקוד.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

7) "המלצר" (*) - המלצר במסעדת "אכול ושתה" משרת את האדון קונסטנטין בלומנשטיין. הוא אומר לו מה כוללות המנות במסעדה ("יש לנו חידקל בתנור, רוזמרין בתנור, פילה בתנור וחובות על התנור"). הוא מספר שהרבה חברי כנסת ושרים אוכלים אצלו במסעדה ("שר האוצר שעושה מיתון, לא יכול לאכול במתינות?").
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

8) "משחקי הליגה" (*) - שיר על האלימות במשחקי הליגה בכדורגל. מילים של דני רווה.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

9) "מחקה את צביקה פיק" - בשיר "שני תפוחים" (*).
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

10) "פופאי המלח" (*) - פופאי המלח מודה שהכח שלו לא בא מתרד. הוא שונא תרד. אם אמא תגיד שכדאי לאכול תרד, כי יש בזה ברזל, עדיף לאכול 2 קילו מסמרים.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

11) "ידידות ידידות" - שיר. מילים של יורם טהר לב, ולחן של משה וילנסקי.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

את התכנית של גדי יגיל (71') ניתן לשמוע כאן.


גדי יגיל (1973)
התכנית השלישית של גדי יגיל הוקלטה ב18/8/1973. רשימת הקטעים בתכנית (הרשימה לצערנו לא מלאה):

הקטעים המסומנים ב(*) מופיעים בתקליט "שלכם לשעה קלה" 1976 (בצבע אדום)

1) "ממלכה בשביל סוס" - קטע הפתיחה. כתבו: דני רווה ומרטין מוסקוביץ'.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.


2) "ציפור קטנה לחשה לי ש" - שיר על רכילות של מפורסמים. כתבו: דני רווה ומרטין מוסקוביץ'.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

3) "המלווה" (*) - שיר של יורם טהר לב ויאיר רוזנבלום.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

4) "הקבלן" - מונולוג מאת דני רווה. הקבלן מציג דירה לזוג צעיר ומתפאר בדירות שבנה (אתם יודעים מה בניתי? הבית הלבן שמעתם? לא, אני לא בניתי אבל נותן את אותו צבע..). הקבלן דואג להדגיש את חסרונותיו של הקבלן המתחרה, זלמנוביץ' (הוא בונה לדירה רק לזוגות צעירים, רק זוג צעיר מספיק לחיות כל כך הרבה כדי לשלם את המשכנתא.. הדיירים של זלמנוביץ' עשו לו בשבוע שעבר בר מצווה. 13 שנה מחכים שיבוא לתקן את הטיח ולא תיקן..)
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

5) "אל תחתכו את השמחה" (עם טוביה צפיר) - קליינר (גדי יגיל) מוזמן לתכנית "בריתות שכאלה" (על משקל "חיים שכאלה") שאותה מנחה טוביה צפיר. קליינר לא יודע שהוא הוזמן לתכנית כדי לעבור ברית.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

6) "הסוס שלי דוהר" (*) - שיר של ז'אק ברל, בתרגום לעברית של יהונתן גפן.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

7) "הספר הצרפתי" - מונולוג של ספר צרפתי (כתב דני רווה). הספר היה ספר נשים בצרפת, ואחר כך החליט לעלות לארץ. חבריו אמרו לו "אתה השתגעת? זה כמו לשלוח את מונה ליזה להסתפר אצל בתיה ועליזה". הוא ענה להם: "מה קרה לכם? זו ארץ אבותינו. האבות מסתפרים והבנים הולכים פרוע". הספר החליט לפתוח מספרת כלבים של אנשים חשובים.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

8) "ישבתי על ספסל" (*) - שיר של יורם טהר לב וקובי אשרת.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

9) "פסטיבל הזמר" - פרודיה על הפסטיבל. במקום ה3 נמצא השיר "אין חניה" (פרודיה על השיר "ליל חניה"). מקום 2 - "מזמור לבית הכנסת: יעלה ויבוא". במקום הראשון "שיר לשבת".
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

את התכנית של גדי יגיל (73') ניתן לשמוע כאן.


יהורם גאון
יהורם גאון (כמו גדי יגיל) עשה גם הוא 3 תכניות של "שלכם לשעה קלה". 
התכנית הראשונה הוקלטה בתחילת 1969 (והיתה התכנית ה3 בכלל, אחרי עודד תאומי וגדי יגיל שעשו ב1968). התכנית הראשונה עסקה בתאטרון. התכנית השניה הוקלטה ב16/6/1972 ועסקה במזרח התיכון. תכנית זאת יצאה על גבי תקליט. התכנית השלישית של גאון הוקלטה ב1975 או 1976 (לא ידוע לנו תאריך מדוייק). אין לנו מידע על התכנית ה3, ולכן לא נוכל לפרט עליה. רק נגיד שהמערכונים הידועים של יהורם גאון מהתכנית הם "השחקן ירדן פודמניצקי" (עם יהודה אפרוני), "המשמר האזרחי" (עם עליזה רוזן), ו"המורה לזמרה" (עם אבנר חזקיהו).

יהורם גאון (1969)
התכנית הראשונה של יהורם גאון הוקלטה בתחילת 1969, והוקדשה לתאטרון.

רשימת הקטעים בתכנית:
1) "ערב טוב" - שיר הפתיחה.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

2) "חור במסך" (מערכון עם יוסי בנאי) - ישנו חור במסך שבו השחקנים יכולים לראות את הקהל. הם יכולים לראות מי הגיע להצגה. שני השחקנים מרכלים על כל מי שבא (הקהל, המבקר, היושבים ביציע).
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

3) "קשה להיות זמר" - שיר שכתבו דן אלמגור ואריה לבנון, על זמר שהיה לא הכל חוץ מקול. לזמר היה חלום להיות זמר אך הוא שר גרוע.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

4) "הימים האלה" (המזופטים) - שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

5) "חדשות העבר" (נקרא גם "דוד וגולית", עם יהורם ארבל) - יהורם ארבל הוא כתב "חדשות הערב" שמראיין את דוד המלך שניצח זה עתה את גוליית הפלישתי.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

6) "טנגו מזוכיסטי" - שיר. כל שחקן הוא קצת מזוכיסט. אוהב לסבול. אוהב לשחק תפקידים של סובל. אוהב שהבמאי צועק עליו. אוהב שיש הרבה הצגות. נהנה שיש הרבה חזרות. כשהמבקרים כותבים עליו רע הוא נהנה. כשהמבקרים כותבים על חבר שלו עוד יותר רע הוא עוד יותר נהנה. על שחקן אחד כזה שרוקד טנגו כתב טום לרר שיר שתרגם לעברית דן אלמגור.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

7) "עצות לשחקן" (עם שרגא פרידמן) - יהורם גאון עומד לשחק את המחזמר "קזבלן" בלונדון. שרגא פרידמן מציע לו מספר עצות לשחקן. הוא מייעץ לו לשנות את שמו לשם אירופאי, מיהורם גאון לג'רום ג'ניוס (jerome genius). שרגא מנסה לבדוק את האנגלית של גאון. הוא שואל אותו שאלות, ולכל שאלה עונה גאון ב"yes" (זה כל מה שהוא יודע באנגלית). השניים מבצעים את "רד ממני קבזלן" ביידיש.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

8) "תערוכת הציור השנתית" - לתערוכה באו האנשים החשובים כדי שהאנשים הפחות חשובים יראו אותם. באו כל העיתונאים לדווח על הענקת הפרסים. כל אחד מהנואמים אמר מה זה אומר לדעתו. "זה הסל מהסופרמרקט עם החשבון לאשתי" אמר נהג המוזיאון שלקח את הסל והלך הביתה.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

9) "פליקס ומר פייגנבאום" (עם שייקה אופיר) - מר פייגנבאום (יהורם גאון) רוצה לדבר עם בנו, פליקס (שייקה אופיר). פליקס מספר לאביו שאיננו אביו. מר פייגנבאום הוא אבא מאומץ.
את המערכון ניתן לשמוע כאן.

10) "התזמורת" - שיר המוקדש לתזמורת.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

11) "שלכם לשעה קלה" (שיר סיום) - שיר הסיום במנגינה של "כל הכבוד", בו מזמין גאון את כל האורחים בתכנית לומר את דעתם האמיתית לגבי התכנית.
את הקטע ניתן לשמוע כאן.

את התכנית של יהורם גאון (69') ניתן לשמוע במלואה כאן.


יהורם גאון (1972)
התכנית השניה של יהורם גאון הוקלטה ב16.6.1972. התכנית התמקדה במזרח התיכון והארצות השוכנות לחופיו - "אהבה ים תיכונית".
רשימת הקטעים בתכנית:
1) "בלב היער (מריצה מויה)" - שיר עממי יוגוסלבי, נוסח עברי: אהוד מנור.

2) "אירמה קרו מדרה (אני רוצה ללכת אמא)" - שיר, רומנסה ספרדית.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

3) "אגן הים התיכון" - שיר. כתבה תלמה אליגון ללחן של משה וילנסקי.

4) "מומחה לנשק" (מערכון עם יהודה אפרוני) - סרגיי, המומחה לנשק (יהודה אפרוני) מדריך את חמיד, חייל מצרי (יהורם גאון) איך להשתמש בנשק "אולגה" - טיל עם גיר אוטומטי. לחמיד מפריע זבוב היושב על הטיל, ובטעות משגר את הטיל למוסקבה.

5) "שיר תיכוני רוסי" - שיר. נוסח עברי: תרצה אתר.

6) "סתיו" - שיר. נוסח העברי לשירו של ג'ורג' מוסטקי.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

7) "פסטיבל סן רמו" (פרודיה) - נוסח עברי: תרצה אתר.

8) "מדוע לי" - שיר. נוסח עברי של נעמי שמר לשירו של ג'ורג' מוסטקי.
את השיר ניתן לשמוע כאן 

9) "אהבה בבית הקברות" (מערכון עם לבנה פינקלשטיין) - פגישה בין בחור ובחורה ספרדים בבית הקברות. הבחור (יהורם גאון) מתגעגע לאהובתו, אלגרה (לבנה פינקלשטיין) כיוון ואבא שלה לא נותן להם להפגש. הוא שמע שהדוד שלה, מוריס, נפטר והבין שזה ההזדמנות שלו להפגש איתה. כשנגמרת ההלוויה, שואל החבר מתי יפגשו שוב ("מה עם הדוד שלך סלומון, חולה?").
10) "קדימה פרטיזנים" - שיר שגאון למד מזיקו גרציאני.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

11) "הלנה" - שיר.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

12) "שיר שנאה" (פרודיה נפוליטנית) - נוסח עברי של דן אלמגור.

13) "מצבנו הבטחוני" (עם שייקה אופיר) - מערכון המוכר גם בשם "יוסקה איש הצבא". יהורם משוחח עם יוסקה (שייקה אופיר) על המצב. יוסקה הרגיש חודש לפני מלחמת ששת הימים שהולך להיות שמח. הוא דיבר עם הרמטכ"ל באותה תקופה, איציק ("איציק?" "יצחק. רבין"). את כל ראשי המדינה והצבא הוא מכיר וכולם אוהבים אותו ("הוא מאוד מחבב אותי"). הוא זה שסידר לדדו את הרמה. ליוסקה באו ושאלו אם כדאי לקחת את דדו בתור רמטכ"ל (הרי כל הצמרת המדינית והצבאית באה להתייעץ איתו). כשיהורם גאון קורא לרמטכל חיים בר לב בשמו הפרטי, יוסקה כועס מאוד ("חיים הוא קורא לו. עוד חבר שלו. שנים הוא עובד בשביל לקבל דרגה, והוא עושה ממנו חיים. טוראי חיים"). את קו ברלב יוסקה הוא זה שצייר לברלב קו, ואמר לו אל תזוז ממנו. שמעון ביקש מיוסקה שיסדר לו פגישה עם חוסי (חוסיין). כיוון ששמעון (פרס) הוא שר... "שר התחבורה" אומר גאון, ומתחרט שהוא בעצם שר התקשורת. ("אז מה אתה מבלבל לי את המוח עם התחבורה. חשבתי בהתחלה תחבורה כיוון ושניהם מתחילים בט' "). יהורם שואל את יוסקה אם קראו לו למילואים ("בטח שקראו, אבל למי יש זמן ללכת"). יהורם אומר שמהעסק הזה רק אלוהים יכול להציל אותנו ("אלוהים. הוא ממש מחבב אותי").   

14) "יום באיסטנבול" - שיר טורקי. נוסח עברי של דן אלמגור.

15) "מחרוזת שירים ערביים".
 את המחרוזת ניתן לשמוע כאן

16) "מויו קויה" (מויו המפרזל) - שיר עממי יוגוסלבי.
את השיר ניתן לשמוע כאן.

את התכנית במלואה ניתן לשמוע ב2 חלקים:
חלק א' כאן
חלק ב' כאן

קטעים מהתכנית יצאו על גבי תקליט CBS, מספר סידורי 69026. התקליט יצא בשנת 1973. רשימת הקטעים בתקליט:

צד א:
1) אגן ים התיכון
2) סתיו
3) בלב היער (מריצה מויה)
4) אירמה קרו מדרה (אני רוצה ללכת אמא)
5) פסטיבל סן רמו (פרודיה)
6) שיר תיכוני רוסי
צד ב:
1) מדוע לי
2) הלנה
5) מחרוזת שירים ערביים
6) מויו קויה (מויו המפרזל)




רשימת השמעה ביוטיוב - "שלכם לשעה קלה" - מערכונים ושירים מהתכניות:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLtLLdnWnTrTLFg22P1cvycQ1DZwbhoHi4

רשימת השמעה ביוטיוב - "שלכם לשעה קלה" - תכניות מלאות:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLtLLdnWnTrTK0AkvNeG8k5KTYoow9fRUb


7 תגובות:

  1. איזה בלוג מדהים!!!!
    אלפי תודות
    יש לי תיקון על השיר לאן את הגעת ששר אילי גורליצקי השיר הוא לא לחן של לאסלו רוט אלא הוא שיר לועזי במקור בשם
    Where do you go to my lovely
    של .peter s
    תרגום לעברית עדה בן נחום
    אשמח לכל התכנית של שלכם לשעה קלה עם אילי גורליצקי
    ושוב תודות
    איזה כיף של בלוג

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על ההערה.
      בהקדמה לשיר אילי גורליצקי אומר שהשיר "לאן את הגעת" הוא שירו של פיטר סרסטדט בעיבודו המוסיקלי של לאסלו רוט.
      תוקן.

      התכנית של "שלכם לשעה קלה" עם אילי גורליצקי תעלה בקרוב לעמוד היוטיוב של מערכונים ישראלים

      מחק
    2. איזה כיףףףףףף!!!
      אלופים כבר אמרתי???
      <3

      מחק
    3. התכנית "שלכם לשעה קלה" עם אילי גורליצקי עלתה לעמוד היוטיוב:
      https://www.youtube.com/watch?v=AeglZKoyWK8

      מחק
    4. תודה רבה איזה יופי!!!
      אני מתמוגגת
      איזה יופי של בלוגגגגגגגג
      אני מאושרת
      מגי כהן
      :-)

      מחק
  2. איזה יופי!
    למדתי כל כך הרבה דברים שלא ידעתי, או זכרתי.
    המון תודה, על הבלוג ועל העלאת התכנים ביוטיוב!
    אילנה.פ

    השבמחק
  3. במערכון "מצבנו הבטחוני" של יהורם גאון ושייקה אופיר יש פרצי צחוק מוגברים ומחיאות כפיים סוערות כשמוזכר דדו [שהיה אז רמטכ"ל טרי], כי הוא יושב בקהל.

    השבמחק